וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 92% בשווי החברה בתוך שנה: הסטארט אפ הישראלי בנטר מגייס כעת לפי שווי של 30 מ' ד'

ליאור כגן

13.7.2001 / 12:07

עמד להירכש, לפני כשנה, על ידי סיבל האמריקאית לפי שווי של כ-400 מ' ד'; את הגיוס מובילים קרן הון הסיכון JVP ובנק ההשקעות - ABN Amro

רק לפני שנה היתה אמורה חברת סיבל האמריקאית, אחת החברות המובילות בעולם בתחום האפליקציות למסחר אלקטרוני, לרכוש את הסטארט אפ הישראלי בנטר לפי שווי של כ-400 מיליון דולר.

אולם, המשבר בענף הטכנולוגיה, שגרם לירידת שווי חדה של החברות הפועלות בענף, לא פסח על בנטר, והחברה עומדת בימים אלו להשלים גיוס הון לפי שווי של 30 מיליון דולר בלבד, כך מדווח A&D.

את גיוס ההון, שיתבצע לפי שווי חברה הנמוך בכ-92% משווי החברה לפני שנה, יובילו קרן הון הסיכון JVP ובנק ההשקעות - ABN Amro. בנטר ממוקמת בסן פרנסיסקו, אולם מרכז הפיתוח שלה בישראל ועיקר עובדיה ממוקמים בירושלים. בנטר הוקמה לפני כשלוש שנים וחצי על ידי יורם נלקן, שתפקידו הקודם היה בחברת אוקטל שנרכשה על ידי לוסנט, ויונתן רוזן. החברה עוסקת בשיפור השירות האלקטרוני של אתרי מסחר אלקטרוני ללקוחותיהם.

ההתפתחות של אתרי שירותים ומסחר וריבוי הלקוחות הפונים אליהם הפכה את שירות הלקוחות - CRM לבעיה עיקרית של החברות, כאשר היעדר משוב ללקוחות, תשובות מאוחרות, או שירות לקוי באתר מונעים עסקות ומרחיקים את החברות מרווחיות ומשימור הלקוחות שלהן.

אפליקציית המערכת של בנטר מאפשרת את שיפור השירות ללקוח בשורה של אמצעי פנייה של לקוחות פוטנציאליים לאתרים, כשהאפליקציה העיקרית היא דואר אלקטרוני. מוצר ה-Banter Reply מאפשר לארגון המקבל כמויות עצומות של דואר אלקטרוני למיין אותו, לענות תשובה סטנדרטית באופן אוטומטי או חצי אוטומטי.

לפני כשנה וחצי השלימה בנטר סיבוב גיוס שני בהיקף של 15 מיליון דולר אותו הובילה קרן הון הסיכון האמריקאית מייפילד, והשתתפה בו גם קרן הון הסיכון של לוסנט. גיוס זה נעשה לפי שווי חברה של 55 מיליון דולר.

בבנטר השקיעו גם קרנות הון סיכון ישראליות, שהגדולה בהן היתה IsraelSeed הירושלמית שמחזיקה ב-5% מהחברה, קרן STI של בני שטיינמץ וחברת פיבי שנסחרת בבורסה בת"א, ששיעור אחזקתה בבנטר עומד גם הוא על כ-5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully