וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניזרי החליט להתערב בפרשת הקו-אופ; יתקין תקנות בקרוב

הארץ

13.7.2001 / 14:18

בכוונת השר לקבוע בתקנות את הערך הריאלי של מניית האגודה, להביא לחלוקת דיווידנד שנתי לבעלי המניות ולפעול לקיום בחירות לאגודה

מאת בן-ציון ציטרין

שר העבודה והרווחה, שלמה בניזרי, החליט להתערב בפרשת הקו-אופ. בכוונת השר לקבוע בתקנות את הערך הריאלי של מניית האגודה, ולהביא לחלוקת דיווידנד שנתי לבעלי המניות ולפעול לקיום בחירות לאגודה.

השר הודיע אתמול כי החליט "מתוך דאגה לחברי האגודה, לקצר את ההליכים המשפטיים המתמשכים זה זמן רב". לדבריו, בכוונתו לעשות שימוש בסמכויות המוענקות לו בפקודת האגודות השיתופיות, ולהתקין תקנות בעניין הקו-אופ. השר אמר כי הוא מתכוון לפרסם את התקנות החדשות עד אמצע אוגוסט.

מאז הודיע השר ביוני על כוונתו העקרונית לפעול לקידום העניין, הוא שמע את דעותיהם של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דוידה לחמן-מסר, ושל מנהל מחלקת הבג"צים במשרד הפנים.

כל המעורבים בפרשה קיבלו בהפתעה את החלטת השר. בתחילת החודש הודיעה לחמן-מסר לעו"ד אליעזר לויט, חבר האגודה, כי בשלב זה השר רק הצהיר על כוונותיו והתקין תקנות חדשות בעניין הקו-אופ, ולכן אין עדיין מקום להתערבות היועץ המשפטי לממשלה או בית המשפט.

השר החליט כי יתקיימו בחירות לאגודה לאחר שרשם האגודות השיתופיות יסיים את עדכון פנקס הבוחרים. השר ימנה אדם מטעמו, אשר ינהל ויפקח על מערכת הבחירות. בתקנותיו יקבע השר את מספר החברים בכל אחת מרשויות האגודה ואת נהלי הבחירות.

השר יקבע בתקנותיו כי ערך המניה יהיה ריאלי. שווי המניה ייקבע לפי שווי השוק של נכסי האגודה ביום הפדיון. ההחלטה על מועד הפדיון תתקבל לאחר התייעצות עם הגופים המוסמכים באגודה, ותוך התחשבות במספר מבקשי הפדיון, גיל המבקשים ויכולתה הכלכלית של האגודה. השר יתייחס בתקנותיו גם לפדיון המניות של חברים שמתו, ויקבע את גובה הפדיון שהיורשים יקבלו.

השר יקבע בתקנות גם כי יחולק דיווידנד מדי שנה, וכי כבר בתחילת 2002 יחולק דיווידנד חלקי עבור שנים עברו.

בזינרי מתכוון למנות כבר בימים הקרובים צוות מקצועי ממשרדו, שימליץ לשר על נוסח התקנות. ועדת הכלכלה של הכנסת אמורה לקיים דיון נוסף בעניין הקו-אופ ביום שלישי הקרוב. השר בניזרי הוזמן לוועדה עוד לפני שהודיע על כוונותיו, ונראה כי הוא ינצל את הבמה לפרט את תוכניתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully