וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקאן וגיתם זכו בתקציב הרכש של נסטלה-אסם

איילה צורף

19.3.2006 / 12:18

המכרז כלל את קניית שטחי הפרסום וזמן האוויר לפרסום עבור כל מותגי קבוצת אסם-נסטלה בהיקף 20 מיליון דולר בשנה

מקאן אריקסון וגיתם זכו בתקציב רכש המדיה של קבוצת נסטלה-אסם בהיקף 20 מיליון דולר בשנה. על פי החלטתם של דן פרופר וגזי קפלן, שעסקו באופן אישי בקבלת ההחלטות במכרז, יטפלו חברות רכש המדיה מקאן יוניברסל ו-TMF (חברת רכש המדיה של גיתם) בתקציבי הפרסום של הקבוצה כולה.

המכרז כלל את קניית שטחי הפרסום וזמן האוויר לפרסום עבור כל מותגי קבוצת אסם-נסטלה: דגני הבוקר של נסטלה, חטיפים מלוחים (ביסלי, במבה וכד'), קפה (טייסטר'ס צ'ויס ונסקפה), תיבול לבישול, קטשופ ועוגות הבית. המכרז כלל גם את רכש שטחי הפרסום וזמן האוויר לפרסום עבור טבעול, צבר וגלידות נסטלה. גודל תקציב הפרסום המלא יהיה 20 מיליון דולר ב-2006, תקציב דומה לזה שהוציאה הקבוצה ב-2005.

עד עתה, נרכשו שטחי הפרסום על ידי ארבעה משרדי פרסום, באמצעות חברות רכש המדיה שלהם: מקאן-אריקסון, גיתם BBDO, פובליסיס-אריאלי וגלר-נסיס. למשרדי הפרסום שלקחו חלק במכרז הוסבר, כי מתוך ארבע חברות המדיה של משרדי הפרסום תיבחר חברה אחת, לכל היותר שתיים, שירכשו את שטחי הפרסום של הקבוצה.

לאחרונה, ערכה נסטלה העולמית מכרז בינלאומי על תקציב הפרסום הכולל של הקבוצה בעולם. במכרז זכו חברות רכש המדיה של סוכנות הפרסום WPP ופובליסיס. מקאן-יוניברסל, חברת רכש המדיה של קבוצת מקאן-אריקסון, התמודדה בעולם על התקציב, אך הפסידה במכרז.

נסטלה העולמית היא בעלת שליטה באסם-נסטלה, אם כי באסם הדגישו בפני משרדי הפרסום כי ההחלטה של נסטלה בעולם אינה מחייבת אותם. בחברה אמרו, כי הבחירה בחברת המדיה שתזכה תתבסס על יכולות קניית מדיה (רמת המחירים שתציג החברה), כמו גם על יכולות תכנון מדיה.

לפני כמה שבועות, זכתה מקאן-אריקסון בתקציב הפרסום של המותגים הבינלאומיים של יוניליוור, אחת המתחרות העיקריות של אסם, אם כי מקאן אינה רוכשת את המדיה בעבור יוניליוור. מאידך, בענף מתקשים להאמין שאותה קבוצה (מקאן) תרכז בידיה חלק גדול מתקציב הפרסום של יוניליוור, ובמקביל תרכז את תקציב רכש המדיה של אסם המתחרה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully