וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דויטשה בנק: אמדוקס תשיג תשואת יתר על הצמיחה בשוק הבילינג ע"י הגדלת נתח השוק שלה על חשבון מתחרותיה

נטע יעקבי

13.7.2001 / 19:59

מותיר המלצת "קנייה" למניה; התנאים הכלכליים הקשים בהם פועלת החברה גורמים להערכת חסר של המניה בשוק

לאחר אזהרות הרווח של צ'ק פוינט וקומברס מתגברים החששות שגם אמדוקס לא תעמוד בפרץ לאורך זמן, ובנקי ההשקעות המובילים בוול סטריט ממהרים לפרסם המלצות מעודכנות למניית החברה.

כלכלני דויטשה בנק החליטו להותיר אתמול המלצת "קנייה" למניית אמדוקס, לאחר שבסוף יוני כבר הוריד בית ההשקעות את תחזיות הרווח וההכנסות למניה, שהספיקה מאז להשיל 23.7% למחיר של 43.3 דולר. לפיכך, מתרכזים כעת בדויטשה בנק בשתי שאלות עיקריות מבחינתם: מתי לקנות ובכמה לקנות.

על מנת לענות על שאלות אלה מתייחסים כלכלני בית ההשקעות לנושא צמיחת החברה. בהתייחס לצמיחה הצפויה של החברה ושיעור הצמיחה, סבורים בדויטשה כי אמדוקס בהחלט מסוגלת להשיג תשואת יתר על הצמיחה בשוק הבילינג, אשר צפויה לנוע בין 20%-25% ב-2002. השגת תשואת היתר מתבססת על ההנחה שאמדוקס, בהתחשב במעמדה המוביל בשוק כיום, יכולה להגדיל את נתח השוק שלה על חשבון מתחרותיה.

להערכתם, התחזית שניתנה בחודש שעבר, הצופה צמיחה של 30% לחברה בשנת 2002, היא סבירה בהחלט, ולפיה משיגה החברה תשואת יתר על קבוצת הליבה שלה. עם זאת, האנליסטים מציינים כי בהיעדר גרעין כובד שאפשר להיאחז בו בהערכת החברה או המרכיבים שלה, הם מתקשים לקבוע אחוז מדויק של צמיחה.

בשל כך מציגים האנליסטים גם את האפשרות הפסימית שלהם, שצופה צמיחה של 27% בלבד בשנת 2002, אך מעריכים כי אפשרות זו אינה בעלת סיכויי התגשמות גבוהים.

אבל גם אם החברה צפויה לצמוח - כמה כדאי לשלם עבור המניה? בדויטשה בנק אומרים כי בהתחשב באקלים הכלכלי הקשה בו פועלת החברה, סביר להניח שעסקות גדולות לא יהיו שכיחות כל כך. כמו כן, מגמת המיזוגים המתגברת בענף ספקי השירותים נוכח המצב פועלת גם היא להאטת קצב ההוצאות. לפיכך, מניחים האנליסטים כי הערכת המשקיעים את מניית החברה, הנובעת מההאטה בענף, נמוכה מהערכתם. בדויטשה בנק סבורים כי מניית החברה היא אטרקטיווית רק כאשר היא נעה בטווח מחירים של 38-41 דולר.

בבית ההשקעות לא שינו את התחזיות, והם צופים רווח למניה של 30 סנט ברבעון השני ורווח של 1.23 דולרים למניה בשנת 2001 כולה. בשנת 2002 צפויה אמדוקס, על פי תחזית בית ההשקעות, לרשום רווח למניה של 1.58 דולרים.

לג מייסון מעלה את התחזיות לטווח הקרוב

בית השקעות נוסף, לג מייסון, דווקא מעדכן כלפי מעלה את תחזיותיו לטווח הקרוב, בעקבות שיחת הוועידה שקיימה אמש עם אנליסטים. שיחת הוועידה היתה אופטימית למדי ובעקבותיה העלו בבית ההשקעות את תחזית הרווח לשנת 2001 מ-1.22 ל-1.23 דולרים למניה, אך הורידו את התחזיות לשנת 2002 מ-1.63 ל-1.54 דולרים למניה. מחיר היעד ירד גם הוא - מ-88 ל-59 דולר.

להערכת האנליסטים שלמה רוזנבאום וקאטו קרפנטר, צמיחתה של החברה מונעת בעיקר על ידי הסכמים חדשים, 12 במספר כפי שהודיעה אמדוקס, והיא כמעט ואינה רגישה לצמיחת המנויים. בנוסף, האנליסטים מביעים ביטחון בחברה לנוכח פרישת ההכנסות הגיאוגרפית הרחבה שלה, כאשר אזורי החדירה החדשים הם המזרח הרחוק ודרום אמריקה, ולאור כוונתה לחדור לתחומי יישומי תוכנה נוספים, כמו תחום ה-CRM (מערכת ניהול לקוחות).

האנליסטים מותירים את המלצתם למניה על "קנייה חזקה", כאשר הם סבורים שהמחיר הנוכחי שלה כבר משקף בתוכו את הסיכון הגלום בה. להערכתם, החולשה הנוכחית במחיר המניה מהווה הזדמנות קנייה למשקיעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully