וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגעים לרכישת קבוצת המגזינים הבריטית IPC ע"י AOL-טיים וורנר קיבלו אישור רשמי

עפרה שלו

13.7.2001 / 20:47

ה"פייננשל טיימס" דיווח מוקדם יותר היום כי סכום הרכישה המשוער נע בין 1.5 ל-1.7 מיליארד דולר

סינוון, חברת ההשקעות המחזיקה בקבוצת המדיה הבריטית IPC, אישרה היום כי היא מקיימת מגעים עם AOL-טיים וורנר בנוגע לרכישה אפשרית של IPC ע"י AOL. ה"פייננשל טיימס" דיווח מוקדם יותר היום כי סכום הרכישה המשוער נע בין 1.5 ל-1.7 מיליארד דולר.

באמצע יוני דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי טיים, מותג המגזינים המפורסם של AOL-טיים וורנר, עורך שיחות לרכישת IPC, המוציאה לאור של מגוון מגזינים פופולריים בבריטניה. שני הצדדים נמצאים במגעים מזה מספר חודשים, והמחלוקת העיקרית היא בנוגע להערכת השווי של הקבוצה.

סינוון אמרה בהצהרה כי "אין ערבות לכך שהעסקה תתבצע". סינוון רכשה את IPC, מקבוצות המגזינים הגדולות בבריטניה, ב-1988 תמורת 1.2 מיליארד דולר, והשקיעה בה 35 מיליון דולר נוספים ב-1999.

IPC, הממוקמת בלונדון, רשמה הכנסות של 535 מיליון דולר בשנה שהסתיימה ב-30 בספטמבר 2000, ורווח תפעולי של 100 מיליון דולר באותה תקופה. הרווח לפני מס היה 21 מיליון דולר. תפוצת המגזינים הכוללת של הקבוצה היא 1.7 מיליון, והכותרים הראשיים שלה הם מדריך הטלוויזיה "What?s on TV" ו"מארי קלייר".

רכישת המגזינים הבריטיים היא חלק מאסטרטגיית התרחבות גלובלית של טיים, שנועדה לסייע לצמיחת החטיבה לנוכח ההאטה בשוק הפרסום בארה"ב. בשנה שעברה רכשה טיים את קבוצת טיימס מירור תמורת 475 מיליון דולר. ביוני הודיעה טיים על רכישת המגזין הכלכלי "ביזנס 2.0" תמורת 68 מיליון דולר. מדיניות הרכישות האגרסיווית היא פועל יוצא של רכישתה של חברת המדיה טיים על ידי אמריקה אונליין.

סיבה נוספת לרכישת המגזינים הבריטיים היא הרצון להגדיל את כמות התוכן שבאפשרותה של החברה להציע באמצעות שירות הדגל שלה, אמריקה אונליין. לאמריקה אונליין, הצומחת במהירות, יש עתה יותר מ-30 מיליון מנויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully