וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נמשכת המגמה החיובית - הנאסד"ק עלה ב-0.4% ; צ'ק פוינט ירדה ב-6.7%

נטע יעקבי

13.7.2001 / 23:51

מרקורי השילה 6.5%; קונסטליישן 3D צנחה ב-26.3% בעקבות שינוי תנאי מימוש אופציות; קומברס ירדה ב-1.8% והחברה הבת אולטיקום ירדה ב-7.2%; אמדוקס השילה 3%

יום המסחר האחרון של השבוע התאפיין בתנודתיות רבה. לאחר שנפתח בירידות התהפכה מגמת המסחר, ובסופו של דבר נסגרו המדדים המובילים בעליות. מדד הנאסד"ק התייצב על רמת 2,084 הנקודות, לא לפני שעלה ב-0.4%. המדד הספיק לבקר השבוע גם מתחת לרמת 2,000 הנקודות, אך אתמול עלה ב-5.6% - מראה שלא נראה כמוהו מזה זמן רב. מדד הדאו ג'ונס סיים גם הוא את השבוע בעלייה - בשיעור של 0.6% לרמת 10,536 הנקודות.

שבוע המסחר נפתח באווירה שלילית, אשר הושפעה מאזהרות הרווח של חברות הטכנולוגיה, אך מצב הרוח השתנה עם ההודעות הטובות שהתקבלו מענקיות הטכנולוגיה יאהו ומוטורולה, שפירסמו דו"חות רבעוניים טובים, וממיקרוסופט , שהודיעה כי תעמוד בתחזיות לרבעון השני.

למרות הנתונים המקרו כלכליים שהתפרסמו היום והצביעו על המשך ההאטה, המשקיעים המשיכו במגמת הקניות שאיפיינה את המסחר גם אתמול. עונת האזהרות נגמרה והמשקיעים שהתעודדו מאוד מהחדשות הטובות של ענקיות הטכנולוגיה מצפים לעוד.

מדד המכירות הקמעוניות שהתפרסם היום עלה ב-0.2% בחודש יוני - בהתאם לתחזיות, ומדד המחירים ליצרן לחודש יוני ירד ב-0.4%, הירידה התלולה ביותר מאז פברואר 1999. נתונים אלו מצביעים על המשך ההאטה בשוק הגדול בעולם. מדד המחירים ליצרן משמש כאמצעי למדידת האינפלציה ברמה הסיטונית. התחזיות בשוק צפו למדד ירידה צנועה יותר של 0.1%.

מרקורי השילה 6.5%

המסחר במניות הישראליות התנהל היום במגמה מעורבת עם נטייה לירידות - במיוחד בקרב המניות הכבדות. מניית צ'ק פוינט ירדה ב-6.7% למחיר של 42 דולר. מניית מרקורי השילה 6.5% למחיר של 40.2 דולר.

מניית קומברס ירדה ב-1.8% למחיר של 26.8 דולר, לאחר שהספיקה לרדת בכ-35% מאז פרסום אזהרת הרווח לרבעון השני שלשום. החברה הבת של קומברס, אולטיקום , ירדה ב-7.3% למחיר של 20.8 דולר.

אל זרם עדכוני ההמלצות של בנקי ההשקעות למניית קומברס הצטרף אתמול בנק ההשקעות אוסקר גרוס, כאשר הוריד את המלצתו למניה ל"החזק", בעקבות פרסום אזהרת הרווח הדרמטית של החברה שלשום. למרות התרשמותו של האנליסט רמי רוזן מהנהלת החברה כמיומנת ומוכשרת, משקלם של התנאים הכלכליים הקשים גבר וגרם להורדת ההמלצה.

מניית אמדוקס השילה 3% למחיר של 42.2 דולר. חששות אפפו את המניה לאחר ששתי חברות ישראליות כבדות אחרות, קומברס וצ'ק פוינט, פירסמו אזהרת רווח לרבעון השני. אמדוקס פירסמה אתמול הודעת הרגעה למשקיעים, לפיה הכנסותיה יסתכמו ברבעון השני ב-404 מיליון דולר (גבוה במיליון דולר מהערכות האנליסטים), ורווחיה יהיו 34 סנט למניה - בסנט אחד מעל לתחזית הממוצעת בוול סטריט. את התוצאות הכספיות הרשמיות תפרסם החברה ב-24 ביולי.

שישה בתי השקעות פירסמו כבר תחזיות מעודכנות למניית אמדוקס לאחר שיחת הוועידה שקיימה החברה אמש עם אנליסטים, ורובם ככולם הביעו את אמונם בחברה, גם אם עידכנו חלק מהתחזיות כלפי מטה לנוכח ההאטה הכלכלית.

קונסטליישן שינתה תנאי מימוש האופציות וקרסה

מניית קונסטליישן 3D (סימול CDDD) נפלה היום ב-26.3% למחיר של 3 דולרים, לאחר שהתאפיינה במחזורי מסחר הגבוהים פי חמישה מהממוצע. מתברר שהסיבה לירידה היא שינוי תנאי מימוש האופציות על ידי הנהלת החברה שפורסם שלשום. על פי התנאים החדשים, רק כשליש ממספר האופציות יזכו למימוש, בבחינת כל הקודם זוכה. גם מחיר המימוש קוצץ בדרמטיות - מ-10.1 דולר לסנט אחד.

מניית אפי ירדה ב-6.1% למחיר של 22.5 דולר. החברה פירסמה אתמול לאחר המסחר את דו"חותיה לרבעון השני של השנה, במסגרתם דיווחה על הכנסות של 144 מיליון דולר - נמוך בכ-6% מההכנסות ברבעון המקביל, אך גבוה מהכנסות של 141 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2001. מניית צורן 10003702-Q10003160-Q10003164-Q

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully