וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: דאו ג'ונס בשיא של 5 שנים

עומרי כהן

20.3.2006 / 23:22

קומברס נופלת כ-5% על רקע תחקיר ה"וול סטריט ג'ורנל". ECI מתממשת ב-0.9% משיא של 5 שנים. אורכית עולה ב-3.7%


בורסות וול סטריט סיימו את שבוע המסחר הקודם בעליות שערים, על רקע נתוני מקרו חיוביים וירידה במחיר הנפט. דאו ג'ונס עלה ב-0.2% לרמה של 11,274 נקודות והשלים עלייה שבועית של 1.8%. נאסד"ק עלה ב-0.2% לרמה של 2,304 נקודות והשלים עלייה שבועית של 1.8%.

היום יורד מחיר הנפט ב-0.6% ל-62.3 דולר לחבית, והמגמה החיובה ממשיכה: מדד נאסד"ק מוסיף 0.3% ומדד דאו ג'ונס מטפס 0.2%, לשיא של חמש שנים, מאז מאי 2001.

עיני המשקיעים נשואות היום לפגישתו של נגיד הפדרל ריזרב, בן ברננקי, עם המועדון הכלכלי של ניו יורק. בעוד שהמשקיעים בטוחים כי בפגישת קובעי המדיניות של הפד שתיערך בעוד שבוע, תועלה הריבית ב-0.25%, הם יחפשו רמזים לגבי המשך הדרך. שמועות והערכות כי עידן הריבית העולה יגיע לקיצו מוקדם מהצפוי - תרמו אף הן לעליות של השבוע האחרון.

מחירי איגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים נסחרות כמעט ללא שינוי, כשהתשואה עליהן מגיעה לכדי 4.67%, במונחים שנתיים.

בשוק המניות, לאחר המסחר תפרסם ענקית התוכנה אורקל את דו"חותיה, ומגמות המסחר במנייתה היום עשויות להשפיע על שוק הטכנולוגיה כולו.

בקרב המניות הישראליות, קומברס נופלת 5.4% ל-23 דולר, על רקע תחקיר שערך בסוף השבוע ה"וול סטריט ג'ורנל", ששפך חבית של חומר נפץ הסתברותי על מדורת בדיקת תיארוך חלוקת האופציות - ונראה כי שמט את הקרקע מתחת לרגלי החברה.

כמעט מיליארד דולר איבדו משקיעי קומברס טכנולוג’י בשבוע האחרון, אך ייתכן שצניחה של 17% - עוד לפני הנפילה היום - אינה מהווה עדיין את סוף הסיפור. מה שהוצג תחילה כיוזמה של החברה לבדיקת תיארוך חלוקת האופציות, התברר בסוף השבוע כתגובה מיידית של דירקטוריון קומברס לממצאים חמורים שגילו כתבי ה"וול סטריט ג'ורנל". זאת, לאחר ששבוע קודם לכן עוד טענה החברה בפני העיתון, כי תגמול המנהלים נעשה מאז ומעולם בהתאם לחוק.

הממצאים של ה"וול סטריט ג'ורנל" מעלים תבנית חשודה של בחירת ימי חלוקת האופציות, כפי שהם מופיעים במסמכיה הרשמיים של החברה, בהתאם לימי השפל במניה - אשר הביא לשיא את רווחי המנהלים שזכו להן. לדברי "וול סטריט ג'ורנל", יש סיכוי 1 ל-6 מיליארד, שתופעה זו קרתה באופן מקרי בלבד.

מניית חברת ציוד התקשורת, אי.סי.איי טלקום, מתממשת 0.9% למחיר של 10.4 דולר, משיא של 5 שנים, אליו הגיעה לאחר שזינקה 40% מתחילת השנה. החברה הודיעה על חוזה ראשון עם גורם ממשלתי בהודו. כהרגלה, לא ציינה החברה את היקף ההסכם, אך הוא הוערך בשוק בסכום שאינו עולה על מיליון דולר. רשות הגז ההודית (GAIL) בחרה בפתרונות הרשת האופטית של אי.סי.איי להרחבת פרישת הרשת ברחבי המדינה. הציוד של אי.סי.איי יתמוך ברשת המשתרעת על פני אלפי קילומטרים ויגדיל את יכולתה של GAIL לספק שירותים לספקיות תקשורת.

אורכית מטפסת 3.7% ומשלימה עלייה דו יומית של 10% למחיר 22.6%. התאוששות זו באה לאחר שהמניה איבדה שליש מערכה מאז סוף ינואר.

חברת הביוטכנולוגיה XTL השלימה גיוס פרטי של 28 מיליון דולר, לפי מחיר מניה הנמוך ב-23% ממחירה בשוק. החברה מכרה מניות במחיר של 6 דולרים למניה והנפיקה גם אופציות במחיר מימוש הגבוה ב-13% ממחיר המניה בשוק. רון בן צור, המנכ"ל הנכנס, ציין שהגיוס מהווה אשרור של סיכויי ההצלחה של החברה בפיתוח תרופה למניעת הידבקות בצהבת (הפטיטיס C). טרם בוצע מסחר במניה.

סיילקס, לשעבר סאיטקס, מטפסת 0.8% ל-6.1 דולרים. החברה סיימה את השנה ברווח של 106 מיליון דולר אל מול 47.3 מיליון דולר אשתקד. הרווח בו חתמה החברה את השנה בא למרות שלא הציגה הכנסות כלל - ומקורו ברווח הון של 92.4 מיליון דולר ממכירת פעילות סאיטקס ויז'ן לענקית המחשוב היולט פאקרד (HP), והשאר - רווח מפעילות מופסקת של סאיטקס ויז'ן והחזרי מס של 7.8 מיליון דולר עבור השנים 1994,1995 ו-1997. בעקבות מכירת נכסי סאיטקס ויז'ן ל-HP, החברה התרוקנה מפעילות ויש לה רק קופת מזומנים עשירה של 237 מיליון דולר, ובעקבותיה גם שינתה החברה את השם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully