וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע מפסיקה את פיתוח תרופת הקופקסון האוראלי

שירלי יום-טוב

21.3.2006 / 10:03

כל עולה מהדו"ח המורחב של טבע (20-F) שהוגש אתמול לרשות לניירות ערך בארה"ב

חברת טבע תפסיק את פיתוח תרופת הקופקסון האוראלי, כך עולה מהדו"חות המורחבים (20-F) שהגישה אתמול חברת התרופות הישראלית לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC). טבע ציינה כי היא ערכה יחד עם שותפתה לפיתוח התרופה, לונדבק הדנית, שני ניסויים, שהחלו בסוף 2004. החודש התקבלו התוצאות והוחלט להפסיק את פיתוח התרופה. הקופקסון האוראלי היה אמור להקל על חולי טרשת נפוצה שמקבלים כיום תרופות לטיפול במחלה באמצעות זריקות או עירויים.

טבע ערכה גם בשנים 2000-2002 ניסויים במה שאמור היה להיות הקופקסון האוראלי הראשון, אך גם ניסויים אלה נכשלו.

הקופקסון הוא התרופה המובילה של טבע, ומכירותיה הסכתמו בשנה שעברה ב-1.17 מיליארד דולר, 782 מיליון דולר מתוכם רק בארה"ב. ע"פ נתונים של IMS, נרשמת תרופת הקופקסון עבור חולי טרשת נפוצה ב-34.3% מהמרשמים וב-35.2% מהמרשמים הראשונים. מכירות הקופקסון צמחו ב-26% ב-2005 - כמעט כפול מקצב הצמיחה של כמות המרשמים לתרופות שנועדו לטיפול בטרשת נפוצה, כך לדברי החברה.

כשלון הפיתוח המשותף של טבע ולונדבק אינו סוגר את הדלת על הניסיונות לפתח גירסה אוראלית של הקופקסון. ביוני 2004 חתמה טבע עם חברת התרופות השוודית, אקטיב ביוטק, לפיתוח ושיווק של תרופת הלקווינימוד (Laquinimod). במהלך 2005 החלו ניסויים במספר מדינות באירופה ותוצאות אמורות להתקבל במהלך השנה.

מניית טבע מוסיפה כ-0.2% בפתיחת המסחר בת"א, בדומה לפער הארביטראז'.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully