וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר הסתיים בירידות

עומרי כהן

22.3.2006 / 0:05

בוול סטריט הסתיים המסחר בירידות שערים. מדד נאסד"ק ירד ב-0.9% ומדד דאו ג'ונס איבד 0.4%

בוול סטריט ציפו אתמול, כי הנגיד החדש של הבנק הפדרלי המרכזי בן ברננקי, יספק לשוק סיבה נוסף לאופטימיות, עם הכרזה לפיה הוא רואה אל מול עיניו שיעורי ריבית נמוכים בארה"ב בטווח הארוך. אולם ברננקי לא סיפק אמש רמזים לגבי מדיניות הריבית של הבנק הפדרלי המרכזי, ורק ציין כי אינו מפרש את צמצום הפער בעקום התשואות - בין התשואות לטווח הארוך והתשואות לטווח הקצר - כסימן להתקרבותה של האטה כלכלית משמעותית.

במסגרת נאום בניו יורק, הסביר ברננקי, כי צמצום פער התשואות עשוי להצביע דווקא על אמון המשקיעים בכלכלה האמריקאית. מה שגרם למשקיעים לחזור ולהעריך כי הנגיד החדש ימשיך להעלות את הריבית בארה"ב, לפחות עד שהכלכלה תצטנן במידה מספקת. נתוני המחירים הסיטונאיים שפורסמו עוד לפני הפתיחה, הצביעו אמנם על ירידה חדה בהרבה מהצפוי, של 1.4% במדד המחירים ליצרן בפברואר, אולם בנטרול השפעות מחירי המזון והאנרגיה דווקא עלה המדד ב-0.3%. זאת, לעומת תחזיות כלכלנים לעלייה של 0.1% בלבד.

על רקע הציפייה להמשך העלאות הריבית בארה"ב, עלו התשואות על האג"ח הממשלתיות וגררו את שוקי המניות לירידות שערים, בסיומו של יום מסחר תנודתי במדדים. מדד נאסד"ק ירד ב-0.9% ל-2,294 נקודות ואילו מדד דאו ג'ונס איבד 0.4% ל-11,235 נקודות. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.061% ל-4.717%.

במגזר השבבים נרשמו במהלך המסחר עליות שערים חדות, אולם גם אלו התפוגגו לקראת סיומו, על רקע המגמה השלילית בשוק כולו. בנק ההשקעות לימן ברדרס העלה את ההמלצה למניית יצרנית שבבי הגרפיקה אנווידיה, מ"תשואת מגזר" ל"תשואת יתר" וגרר את מדד המוליכים למחצה של פילדלפיה לעליות של יותר מ-2%, אולם את המסחר כולו סיים המדד בירידה של 0.2%, לאחר שכבר איבד כמעט 9% מתחילת החודש. מניית צורן עלתה במהלך המסחר ביותר מ-4% אולם נותרה ללא שינוי בסיומו ב-20.1 דולר. אם-סיסטמס הוסיפה 0.4% ל-25.5 דולר.

מניית טבע איבדה 0.7% ל-42.2 דולר, לאחר שהחברה הודיעה, כי תפסיק את פיתוח תרופת הקופקסון האוראלי, לאחר שקיבלה את התוצאות מהניסויים בהם החלה בסוף 2004. הקופקסון האוראלי היה אמור להקל על חולי טרשת נפוצה שמקבלים כיום תרופות לטיפול במחלה באמצעות זריקות או עירויים.

קומברס טכנולוג’י התאוששה בעלייה של 1.7% ל-23.3 דולר, לאחר שהשלימה אתמול נפילה של 22% למחיר שפל של 10 חודשים - על רקע חשיפת תחקיר הוול סטריט ג'ורנל בנוגע לאופציות שחילקה החברה.

מניית חברת ציוד התקשורת, אי.סי.איי טלקום, איבדה 1% ל-10.3 דולרים והשלימה מימוש דו-יומי של 1.7%, לאחר זינוק של 40% מתחילת השנה. זינוק זה העלה את אי.סי.איי לשיא של חמש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully