וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לגביית הכספים בתאים הקוליים?

ערן גבאי

22.3.2006 / 14:32

משרד התקשורת יחייב את חברות הסלולר לאפשר יציאה משיחה שמגיעה למענה הקולי - ללא תשלום

משרד התקשורת מתכוון לערוך בימים הקרובים שימוע נוסף לחברות הסלולר בעניין חיוב מתקשרים בשיחות סלולריות המנותבות לתא הקולי. המשרד מתכוון לחייב את החברות לאפשר למנוי שמגיע למענה קולי לצאת מהשיחה ללא תשלום. המשרד ידרוש לקבל תגובות מחברות הסלולר למדיניות זו בתוך שבועיים מיום פרסום השימוע. דברים ברוח זו נאמרו אתמול בוועדת הכלכלה, במהלך דיון בנושא.

לפני כמה חודשים קיים משרד התקשורת שימוע ראשון בעניין. במשרד ביקשו להכניס סדר במצב שבו שיחות מנותבות כיום לתא הקולי כאשר מקבל השיחה מנהל שיחה אחרת או כאשר אינו מעוניין או פנוי לענות לשיחה - ונגבה בעבורן תשלום. כמו כן, גם מי שמתקשר למנוי סלולרי שאינו נמצא בטווח קליטה או כאשר המכשיר הנקרא כבוי, מופנית השיחה דרך קבע ישירות לתא הקולי.

ב-TheMarker ובוואלה! עסקים דווח לאחרונה, על סמך מידע שאסף משרד התקשורת מחברות הסלולר, כי החברות משלשלות לכיסן כ-270 מיליון שקל בשנה כתוצאה משיחות שהגיעו לתא קולי לאחר שלא נענו. החיוב נעשה בין אם המטלפן השאיר הודעה ובין אם ניתק. שנייה אחת שבה עונה המשיבון מחושבת על פי חברות הסלולר כחמישית הדקה, כ-12 שניות.

לאחרונה, הושקו בחברות הסלולר תוכניות תעריפים המזמינות מנויים לשלם פחות מהדקה השנייה. לפיכך, על פי החיוב על שיחה הנמשכת עד 60 שניות - משלם המנוי 65 אגורות.

בדיון בוועדת הכלכלה אמר בעבר יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן, כי המצב הנוכחי הוא "עושק של הציבור". כהן מתח ביקורת על משרד התקשורת שמעכב לדבריו את ההחלטה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully