וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מיקרוסופט גוררת את הנאסד"ק לירידות

שרון שפורר

22.3.2006 / 23:22

מיקרוסופט דחתה את הצגת תוכנת ההפעלה החדשה חלונות ויסטה ומנייתה נופלת ב-2.3%. DSPG יורדת בכ-3%. צורן מאבדת כ-1%

מניות הטכנולוגיה ממשיכות לסבול היום מירידות שערים. על מדד הנאסד"ק מכבידה החלטתה של ענקית התכנה מיקרוסופט לדחות את הצגת תכנת ההפעלה החדשה חלונות ויסטה (Windows Vista). המדד מוטה הטכנולוגיה יורד בכחצי אחוז ל-2,282.5 נקודות, אחרי שאתמול ירד בכ-0.9%. דאו ג'ונס מדשדש סביב רמת הפתיחה בגובה 11,231 נקודות.

אמש שוב התהפכה שבשבת הניחושים לגבי מדיניות הריבית של נגיד הפד ברננקי. על רקע הציפייה להמשך העלאות הריבית בארה"ב, עלו התשואות על האג"ח הממשלתיות וגררו את שוקי המניות לירידות שערים. היום יורדת התשואה על האג"ח ל-10 שנים ב-0.03% ל-4.701%.

בזירת האנרגיה, לקראת פרסומו של דו"ח מלאי הנפט היום, נסחרים החוזים על מחירה של חבית נפט גולמי למסירה באפריל בירידה של 15 סנט ל-62.2 דולר.

במרכז המסחר היום עומדות מניותיה של מיקרוסופט (MSFT) שנופלות בשעה זו ב-2.3% ל-27.1 דולר, אחרי שהודיעה כי החליטה לדחות את הצגת תוכנת ההפעלה החדשה חלונות ויסטה (Windows Vista).

בקרב הישראליות, קומברס התאוששה אמש כ-2% מנפילה של 22%, מאז שהודיעה כי היא בוחנת את תזמון חלוקת האופציות. המניה ממשיכה במגמה החיובית מאתמול ועולה בכחצי אחוז ל-23.4 דולר.

שערוריית האופציות של קומברס מקרינה היום גם על מניות צורן ודי.אס.פי.ג'י. תחקיר שערך TheMarker חושף היום כי גם אצל שתי אלו התגלה לכאורה דפוס החוזר על עצמו של הנפקת אופציות בימים בהם מחירי המניה היו בשפל (או ימים הקרובים לימי שפל) חודשיים, בימי הבועה העליזים. תגובתן של שתי החברות שללה את ההנחה הסמויה כי נעשה כאן דבר מה ביד מכוונת. בדי.אס.פי.ג'י קראו לטענות חסרות שחר, ובצורן מסרו כי ימי החלוקה נקבעו מראש.

צורן יורדת בפתיחת המסחר ב-0.75% ל-19.95 דולר. DSPG מאבדת 2.2% ל-26.6 דולר.

טבע פתחה בעליה של 0.3% ל-42.4 דולר, נהנית מהתעבות העננה סביב חזרת טיסאברי - המתחרה בקופקסון של טבע - למדפים. טיסאברי ירדה מהמדפים לפני שנה בעקבות מותם של שני חולים אולם לפני כשבועיים פאנל של יועצים המליץ בפני ה-FDA על החזרת התרופה למדפים. היום הודיע ה-FDA כי הוא מבקש שהות של 3 חודשים לבדוק את הסיכונים הכרוכים בתרופה. מול כל זאת ראוי לזכור כי מרבית האנליסטים זרים ומקומיים העריכו, כי גם אם הטיסאברי תחזור לשוק, ההשפעה הצפויה על הקופקסון של טבע בטווח הקצר אינה מהותית - גם בשל החששות מהשימוש בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully