וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: טיבון ויל צנחה לקראת הסיום ב-11%

עומר שרביט

23.3.2006 / 17:38

המדדים המובילים עלו השבוע בכ-2%. מדד הנדל"ן עלה השבוע ב-3.3%. אזורים טיפסה ב-33% בתגובה לעסקת בוימלגרין

חמישה ימים לפני הבחירות, הבורסה בתל אביב חותמת שבוע רביעי ברציפות של עליות שערים. יום המסחר ננעל בעליות של 0.4%, לאחר שהמדדים פתחו בבוקר עם רוח גבית מהמניות הדואליות: המעו"ף עלה היום ב-0.2% לרמה של 844 נקודות ומדד תל אביב 100 הוסיף 0.3% ל-866 נקודות. מחזור המסחר הסתכם ב-1.3 מיליארד שקל.

בסיכום שבועי עלה מדד המעו"ף ב-2.2% ומדד תל אביב 100 עלה בכ-2.1%. את תשומת הלב ריכזו השבוע שני סיפורים. הראשון - סיפורן של מניות הנדל"ן, שהציתו את דמיון המשקיעים בעקבות מכירת אזורים לשעיה בוימלגרין בפרמיה גבוהה ממחיר השוק. מדד הנדל"ן עלה השבוע ב-3.3% ומתחילת השנה קבע את התשואה הגבוהה ביותר - 26%. מניית אזורים עלתה השבוע ב-32% ואי.די.בי פיתוח שמכרה את החברה, עלתה בסיכום שבועי ב8.5%.

הסיפור השני של השבוע היה שפעת העופות, שהשפיע על המשקיעים. מניית טיבון ויל עלתה במהלך היום ב-35% במחזור ענק של 30 מיליון שקל - בדומה לשווי של החברה ופי 5 יותר מהמסחר במניה בכל שנת 2005. גם מניית ויליגר ניתרה במהלך היום ב-21%. אלא שב-16:30 אירע דבר מוזר, ושתי המניות החלו לצנוח בשיעורים חדים של 11% ו-9%, בהתאמה. הצניחה של היום עדיין לא גרעה מהמהלך החד שביצעה טיבון ויל מתחילת השבוע, עם תשואה של 134%.

מניית נסווקס המפתחת חיסונים נגד שפעת לא סבלה מהצניחה הפתאומית בסוף המסחר וננעלה בעלייה של 7.6%. בסיכום שבועי עלתה נסווקס ב-30%.

הדרמה האחרונה של השבוע נגעה למניית חברת ליפמן שננעלה היום בעלייה של 5.8% במחזור של 52 מיליון שקל - השלישי בגודלו בשוק. העלייה נבעה מפרסומים לפיהם החברה מנהלת מגעים למכירתה לווריפון, תמורת שווי של כ-850 מיליון דולר. מבטח שמיר שבבעלותה 12% מהחברה, זינקה אף היא בתגובה לפרסום בשיעור חד של 5%. שתי החברות הוציאו היום הודעה מוזרה לפיה הן "אינן מגיבות לשמועות בשוק ההון".

פעילים בשוק אמרו היום כי היה מקום לתשובה מפורטת יותר. חברת ליפמן ידועה בהודעות הזניחות שהיא משחררת למשקיעים, בדבר זכייתה בפרסים ובתעודות הוקרה עבור מסופי הנורית שלה - הודעות שמשמעותן הכלכלית פשוט לא קיימת. על כן, לא ברור כיצד שתיהן מותירות אלפי משקיעים בישראל ובוול סטריט פעורי פה נוכח הסיקור התקשורתי האינטנסיווי והעליות החדות במניה.

מניות הנדל"ן הישראליות הן סחורה חמה על אף שפעילותן מתקיימת לאו דווקא בישראל. גם את הגיוסים שלהן, מעדיפות חברות אלה לבצע לעתים בחו"ל ולא רק בלונדון.
מניית קרדן אן.וי הגיבה היום בעלייה של 1.7% להנפקה הצפויה של GTC פולין בבורסה הפולנית, לגיוס של 150-130 מיליון דולר. החברה היא אחת הגדולות בענף הנדל"ן בשוק במזרח אירופה, וכעת היא נערכת להשקעות בהיקף של 600 מיליון דולר באזור זה.

מניית טבע סיימה את שבוע המסחר בירידה של 0.6%. אתמול פורסם כי רשות התרופות והמזון האמריקאית דחתה את ההשקה של תרופת טיסאברי ב-90 יום. התרופה מיועדת לטיפול בטרשת נפוצה ומתחרה בקופקסון של טבע.

קבוצת אלון הרוויחה 858 מיליון שקל ב-2005 - זינוק של 556% לעומת התקופה המקבילה, בעיקר הודות להנפקת אלון USA בוול סטריט והנפקת דור אלון בתל אביב. האחרונה דיווחה אתמול על רווח של 35 מיליון שקל, ששיקף גידול של 46% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. דור אלון הגיבה בעלייה של 2%.

כלל ביטוח הגיבה בעלייה של 3.4% לתוצאות החברה שפורסמו היום. כלל דיווחה על רווח שיא של 605 מיליון שקל בשנת 2005 - גידול של 16% לעומת התקופה המקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully