וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקאן אריקסון מצטרף למערך הפרסום של HP בישראל

איילה צורף

26.3.2006 / 8:04

מסוף יוני יטפל בתקציב הפרסום של HP בישראל, כמיליון דולר בשנה. הנפגעת העיקרית היא סוכנות הפרסום פובליסיס הצרפתית

מקאן אריקסון מצטרף למערך הפרסום של HP ישראל. ל-TheMarker נודע כי החל מסוף יוני יחל מקאן אריקסון לטפל בתקציב הפרסום של חטיבת המחשבים הניידים של HP בישראל, בסך של כמיליון דולר בשנה. הצירוף של מקאן אריקסון למערך הפרסום של HP הוא תוצאה של החלטה בינלאומית של HP להעביר למקאן כ-200 מיליון דולר מתקציב הפרסום הכולל של החברה בעולם.

הנפגעת העיקרית ההחלטה הזאת היא סוכנות הפרסום פובליסיס הצרפתית, שעד כה טיפלה בכל תקציב הפרסום של HP בעולם. בישראל, משרד הפרסום פובליסיס-אריאלי, מטפל בתקציב הפרסום של HP בישראל מזה כשש שנים. תקציב הפרסום השנתי של HP בישראל עומד על כ-4 מיליון דולר בשנה. כעת יעברו כמיליון דולר מהם למקאן.

חלקו הארי של התקציב יוותר בידי אריאלי - והוא כולל מדפסות, שרתים, מצלמות דיגיטלית, ותקציב הפרסום הכללי לטיפול במותג החברה. ואולם, על פי ההחלטה הבינלאומית, הטיפול ברכישת המדיה (רכישת שטחי הפרסום בעיתונות ובשאר אמצעי המדיה) יישאר בידי חברת רכש המדיה של פובליסיס- אופטימדיה, כך גם בישראל.

מנכ"ל קבוצת פובליסיס-אריאלי, עמוס טל שיר, מסר בתגובה כי "מדובר בהחלטה בינלאומית, ואנחנו נממש אותה - כמו שאר מדינות העולם - במועדה".

התקציב שעובר לידי מקאן אריקסון מורכב, בין היתר, מפעילות דפוס רחבה. פרט לפרסומות רבות בעיתונות היומית, מדובר בתקציב פרסום הכולל גם הרבה עלונים, חומרים מודפסים המצורפים לעיתונים וכדומה.

ההחלטה להעביר את התקציב למקאן נעשית בתקופה קשה לחברה הישראלית, שנמצאת כיום בימי משבר, לאחר הדחת המנכ"ל וחלק גדול מבכירי מערך המכירות של החברה. בחטיבת השיווק לא נערכו שינויים.

לפני שמונה חודשים עבר שוק המחשבים הניידים בישראל שינוי משמעותי, כשחברת לנובו הסינית החלה לפעול בישראל באמצעות חברת בת. המשמעות היתה האצת הפעילות השיווקית-פרסומית של מחשבים ניידים במותג לנובו בישראל, דבר שהיה פעם חטיבת המחשבים הניידים של IBM. התחרות פגעה משמעותית במעמדם של המחשבים הניידים של HP. כעת יצטרך מקאן אריקסון לסייע בידי HP להתמודד עם הבעיה אליה נקלע המותג בתחום המחשבים הניידים. דובר HP העולמית מסר כי "הבחירה במקאן אריקסון בעולם כולו נעשתה על בסיס כימיה טובה בין ראשי סוכנות הפרסום ובין אנשי חטיבת המחשוב האישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully