וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד המשפטים האמריקאי פועל לזירוז העברת תיק המונופול של מיקרוסופט לערכאה נמוכה

רונן סרברניק

15.7.2001 / 9:48

הסיבה: "החשיבות של התיק והעניין הציבורי בפיתרון זריז"; מיקרוסופט תשלב תוכנות MP3 בחלונות XP

משרד המשפטים האמריקאי פנה ביום שישי לבית הדין הפדרלי לערעורים ודרש לזרז את העברת תביעת מיקרוסופט לערכאה נמוכה לדיון נוסף. כמו כן, לא דורש המשרד שימוע חוזר בפני בית הדין לערעורים או בחינה חוזרת של בית המשפט העליון.

במסמכים שהוגשו בפני בית המשפט לערעורים של מחוז קולומביה, אשר דחה את פסיקת בית המשפט לפרק את מיקרוסופט לשתי חברות נפרדות עקב הפרת חוקי ההגבלים העסקיים, ביקש משרד המשפטים לשלוח את התיק לערכאה נמוכה, לפני ה-12 באוגוסט, התאריך הקודם שנקבע אשר יאפשר לצדדים לאסוף חומר חדש ולהתכונן.

אך משרד המשפטים טען כי יש להעביר את התיק לערכאה נמוכה מהר יותר "לאור החשיבות המיוחדת של התיק והעניין הציבורי בפיתרון זריז, אשר יסיים את התנהלותה הלא חוקית של מיקרוסופט".

למרות שבית המשפט לערעורים דחה את תביעת הקטגור לפרק את מיקרוסופט לשתי חברות, הוא אישרר את הפסיקה הקודמת אשר קבעה כי למיקרוסופט יש מונופול במגזר מערכות ההפעלה וכי מיקרוסופט שמרה על מונופול זה בדרכים אשר הפרו את חוקי ההגבלים העסקיים של ארה"ב.

MP3 בחלונות XP

מיקרוסופט צפויה להודיע היום על שילוב שתי תוכנות נוספות במערכת חלונות XP. תוכנה אשר תומכת בפורמט MP3 ותוכנה אשר תומכת ב-DVD.

כאשר חשפה מיקרוסופט את המערכת לראשונה היא הודיעה כי אינה משלבת תוכנות להשמעת קבצי MP3 במערכת ההפעלה ואינה תומכת בפורמט. החברה קיבלה ביקורת חריפה מאוד אשר טענה על התנהגות מונופולית ואשר ביקרה את איכות הצליל הגרועה של תוכנת המוסיקה של מיקרוסופט "Windows Media Player".

בתגובה לביקורת, החליטה מיקרוסופט לשלב חבילת MP3 וחבילת DVD, אך בעלות מסוימת. את התוכנה יספקו חברות סייברלינק, אינטרוידיאו ורוויזנט, אשר עובדות עם מיקרוסופט. מערכות חלונות XP, אשר שיווקן יחל באוקטובר, ואשר יכילו את החבילות הנ"ל, יהיו יקרות יותר, וכך למעשה תישמר העדיפות של תוכנת המוסיקה של מיקרוסופט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully