וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ומנכ"ל דיסקונט יקבלו אופציות בכ-70 מ' שקל

שלומי גולובינסקי

27.3.2006 / 9:19

בנוסף, חתם שלמה זוהר על חוזה העסקה ל-5 שנים, במסגרתו יקבל שכר בסיס של 177 אלף שקל לחודש ובונוס שייגזר מרווחי הבנק


רו"ח שלמה זוהר, היו"ר הטרי של בנק דיסקונט, עתיד לקבל חבילת שכר שמנה במיוחד בתפקידו זה. מזימון לאסיפת בעלי מניות של הבנק עולה, כי זוהר יקבל שכר חודשי בעלות של 177 אלף שקל בחודש, שהם כ-2.1 מיליון שקל לשנה. בנוסף, יהיה זוהר זכאי לבונוס שנתי בגין רווחי הבנק.

נוסחת הבונוס של זוהר מורכבת כך שהוא יעמוד על 0.45% מהרווח השנתי של הבנק, במידה שהתשואה על ההון של הבנק תגיע ל-8.5% לפחות, ועד ל-0.7% מרווחי הבנק במקרה המקסימלי, בו תגיע התשואה על ההון של הבנק ל-13%. אם הבנק לא יגיע לתשואה שנתית של 8.5% לא יהיה זכאי זוהר לבונוס כלשהו. כמו כן יקבל זוהר מהבנק "רכב הולם", 30 ימי חופשה שנתיים, ולא פחות מ-28 ימי הבראה.

שרשרת ההטבות הזאת היא רק הפתיח להטבה שעשויה להיות הגדולה ביותר - האופציות. במסגרת תפקידו, יקבל זוהר 9.8 מיליון כתבי אופציות, כשבנוסף, מנכ"ל הבנק גיורא עופר, יקבל כמות דומה. 10 נושאי משרה בכירים בבנק, יאלצו להסתפק בכ-10 מיליון כתבי אופציה במשותף (כעשירית מההטבה לה זוכים היו"ר והמנכ"ל). את האופציות יוכל זוהר להמיר לקרו ל-1% מההון של הבנק. הבכירים יוכלו לממש את האופציות בתוך תקופה של שלוש שנים (במנות שוות), החל משנת 2009 ועד לשנת 2012.

מחיר המימוש של האופציות שיוענקו לזוהר ולעופר יעמוד על 5.5 שקלים למניה, מחיר המבוסס על המחיר בו רכשה קבוצת מתיו ברונפמן את השליטה בבנק מידי מדינת ישראל. זאת, בעוד מחיר המימוש של יתר הניצעים (עובדי הבנק הבכירים) יעמדו על 6.3 שקלים למניה.

מחירה הנוכחי של מנית דיסקונט עומד על 9.34 שקלים - כך שהאופציות של זוהר ועופר נמצאות עמוק בכסף. כמה עמוק? על פי נוסחת בלק אנד שולס, הערך הכלכלי של ההטבה לזוהר עומד על כ-34 מיליון שקל וכך גם ההטבה לעופר. ביחד חולקים השניים הטבה בגובה של כ-70 מיליון שקל, אשר עשויה לגדול במהלך השנים עד למימושה בפועל. כל יתר הבכירים בדיסקונט יחלקו הטבה בגובה לא נמוך בכלל, של 43 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully