וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריטליקס: רווח שיא של 6.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי

שירלי יום-טוב

27.3.2006 / 10:10

הכנסות הרבעון הרביעי - 54.5 מיליון דולר מול תחזית בוול סטריט ל-54.1 מיליון דולר

לאחר שתי דחיות בפרסום תוצאותיה הכספיות של ריטליקס, שיחררה החברה הבוקר את המספרים, המעידים על תוצאות טובות מהתחזיות ברבעון המסכם של 2005. ריטליקס, המתמחה במערכות תוכנה לניהול רשתות קמעוניות, סיימה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 54.5 מיליון דולר ורווח שיא של 6.3 מיליון דולר, 32 סנט למניה. התחזית בוול סטריט היתה להכנסות של 54.1 מיליון דולר ורווח של 24 סנט למניה.

ריטליקס חזרה על תחזית 2006, כפי שניתנה במחצית מארס, להכנסות של 225-215 מיליון דולר, צמיחה של כ-12%-15% ביחס ל-2004. הרווח הנקי צפוי להיות 20-16 מיליון דולר, 80 סנט עד דולר אחד למניה, לעומת רווח נקי של 15.5 מיליון דולר בשנה שעברה.

הבוקר גם מתבררת הסיבה לשתי הדחיות של פרסום התוצאות: ריטליקס הודיעה על שינויים בתוצאותיה לרבעון השני ולרבעון השלישי בשנת 2005. תיקונים אלה נובעים משינויים בהקצאות של מחירי הרכישה ששולמו במסגרת הרכישות של החברות IDS ו-TCI באפריל 2005. רואי החשבון החדשים של החברה - קוסט, פורר, גבאי וקסירר מרשת ארנסט אנד יאנג - החליטו לבצע הפחתות הקשורות בחוזים פתוחים והכנסות נדחות.

ההשפעה העיקרית של שינויים אלה על התוצאות ברבעון השני, היא הפחתה של הרווח הנקי ב-1.6 מיליון דולר. ברבעון השלישי, ההשפעה העיקרית היא הפחתה של הרווח הנקי בסך 301 אלף דולר.

"לשינויים האלה אין כל השפעה על הפעילות שלנו, על קופת המזומנים שלנו או על תזרים המזומנים שלנו. הפעילות העסקית שלנו נותרה איתנה והתחזית שלנו ל-2006 טובה מאוד", ציין בארי שקד, מנכ"ל החברה.

2005 תיזכר כשנה מצוינת עבור ריטליקס ולא רעה בכלל עבור המשקיעים, שנהנו מעלייה של 12% במניה. ריטליקס צמחה ב-54% בשורת ההכנסות לשיא של 191.3 מיליון דולר ורווח של 15.54 מיליון דולר שזינק ב-160%.

אבל את התחזית ל-2006 השוק פחות אהב, כי היא מעידה על צמיחה בקצב נמוך בהרבה. "ככל שגדלים אז הצמיחה באחוזים גבוהים קשה יותר", אומר דני מושיוף, סמנכ"ל הכספים. "מעבר לכך, אנחנו מעדיפים להיות שמרנים במתן התחזיות והמספרים שנתנו עדיין מעידים על כך שאנחנו חברת צמיחה. זכינו בהרבה חוזים, על חלקם עוד לא דיווחנו", הוא מוסיף.

מושיוף מציע להסתכל על השורה התחתונה, שצפויה לצמוח בקצה גבוה יותר מזו של שורת ההכנסות-30%-35%. לדבריו, המגמה הזו צפויה להמשיך גם בשנים הבאות בשל מרכיב ההוצאות הקבועות, שהשפעתו הולכת ופוחתת במקביל לצמיחה בהכנסות.

ארה"ב תורמת עדיין את חלק הארי של ההכנסות (60%) ומושיוף אומר שהחברה מקווה להמשיך לצמוח שם. אזור המזרח הרחוק, שתורם כיום כ-10% בלבד מההכנסות, צפוי להתחזק והחברה צפויה להודיע בהמשך על לא מעט חוזים חדשים בהודו, סין ויפאן, כך לדברי מושיוף.

ריטליקס סיימה את 2005 עם 66 מיליון דולר בקופה ובשוק כבר מלחשים בחודשים האחרונים על הנפקה צפויה. "אנחנו ממשיכים להסתכל על חברות באירופה ובארה"ב שיהיה לנו מעניין לרכוש ונתאים את צורכי הגיוס שלנו לכך. אנחנו מייצרים כסף (12.4 מיליון דולר בשנה שעברה - ש"י) ולכן לא זקוקים להון עבור פעילות שוטפת.

מושיוף אומר שריטליקס מעוניינת לרכוש חברות עם פתרונות משלימים או חברות בעלות נוכחות מקומית חזקה באזורים שונים באירופה. באזורים דוברי גרמנית, כמו בגרמניה, שווייץ ואוסטריה, עדיף להערכת החברה לפעול בעזרת חברה מקומית. כך גם במדינות כמו ספרד ופורטוגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully