וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינוי בשיטת חישוב תפוצת מגזינים יאפשר להכליל מנויים מקוונים בנתונים

סוכנויות הידיעות

15.7.2001 / 12:24

שינוי משמעותי נוסף הוא ביטול "חוק ה-50%", לפיו כל עותק שנמכר בהנחה של יותר מ-50% אינו נחשב בנתוני התפוצה

משרד בקורת התפוצה (The Audit Bureau of Circulations) בארה"ב נתן אישור גורף לשינוי בחוקי תפוצת המגזינים, לפיו ייכללו הגרסאות האלקטרוניות של מגזינים בנתוני התפוצה בתשלום.

הנוסח המחודש לחוקי התפוצה, השינוי המשמעותי ביותר מאז הוקם המשרד ב-1914, הוגש לראשונה בחודש מארס. שינוי מקיף בחוקי תפוצת עיתונים אושר גם הוא בחודש מארס.

דייוויד לקי, חבר בדירקטוריון המשרד, אמר כי "זה ללא ספק השינוי המשמעותי ביותר שראיתי מאז שהצטרפתי לדירקטוריון, לא מיהרנו לשנות את החוקים. זהו מאמץ מחושב ושינוי שיועיל למפיצים ולמפרסמים", הוא אמר.

השינוי המשמעותי ביותר הוא ביטול "חוק ה-50%", לפיו כל עותק שנמכר בהנחה של יותר מ-50% אינו נחשב בנתוני התפוצה. החוקים החדשים קובעים שעותק שנמכר בכל מחיר ייחשב בנתוני התפוצה, אך יימסרו גם נתונים מדויקים על המחיר ששולם. המפרסמים מעוניינים לקבל את המידע הנ"ל על מנת לווסת את הוצאותיהם בין המגזינים.

עכשיו, כשביכולתם למכור מגזינים במחירים זולים יותר, המפיצים ינסו דרכים חדשות למשוך מספר גדול יותר של קוראים, דוגמת מנויים מוזלים ומנויים המשולבים עם כרטיסים להופעות או משחקי ספורט.

עבור העיתונים, שמתקשים אף הם בשמירה על היקפי התפוצה, הכללים החדשים בנוגע לגרסאות מקוונות, מספקים בסיס חשוב למשיכת קוראים במדיה האלקטרונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully