וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: צ'ק פוינט בשפל של 9 חודשים

עומרי כהן

27.3.2006 / 23:08

ריטליקס עולה כ-4% לאחר פרסום הדו"חות הרבעוניים. אלווריון עולה ב-0.8%. אי.סי.איי מתממשת ב-0.2% משיא של חמש שנים

בוול סטריט נפתח המסחר במגמה מעורבת, לאחר עליות השערים בערב שבת. מדד נאסד"ק נותר ללא שינוי ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.2%. בקרב המניות הישראליות מאבדת צ'ק פוינט עוד 0.8%, בהמשך לירידה של כ-5% בסוף השבוע שעבר. אי.סי.איי מתממשת ב-0.2% משיא של חמש שנים, ואילו אלווריון מוסיפה 0.8%. ריטליקס עולה ב-3.5% במחזור נמוך, לאחר פרסום התוצאות לרבעון הרביעי.

סקירת טרום מסחר

את שבוע המסחר הקודם נעלו המדדים בוול סטריט בנימה חיובית. מדד נאסד"ק עלה 0.3% ל-2,312 נקודות והשלים שבועיים רצופים של עליות. ברמה של 11,279 נקודות, מדד דאו ג'ונס נותר בשבוע כולו כמעט ללא שינוי, לאחר שבועיים חיוביים רצופים. הדאו רחוק עתה ב-3.9% בלבד משיא הסגירה של כל הזמנים במדד - 11,722 נקודות, אשר נקבע ב-14 בינואר 2000.

עיני המשקיעים נשואות למושב הפדראל ריזרב, לראשונה תחת הנגיד החדש ברננקי, שמתחיל היום. למרות שהעלאה של הריבית מחר - בתום המושב - נראית ודאית, יחפשו המשקיעים רמזים להעלאות עתידיות - או לקטיעת מגמת העליות.

בימי המסחר האחרונים התנהג שוק איגרות החוב האמריקאי בצורה תזזיתית: ביום חמישי, התשואות על האיגרות הממשלתיות ל-10 שנים זינקו מ-4.70% ל-4.74%, על רקע דו"ח חזק של ענף הנדל"ן, ויום אחר כך הן ירדו ל-4.67%, על רקע דו"ח סותר. היום נרגעה מעט השבשבת והתשואה עולה ל-4.68%.

לאחר שביום שישי פגעו מחירי הנפט בשיא של 7 שבועות, חלה היום ירידה במחירי הנפט ל-63.8 דולר לחבית. בהתאם, שוק המניות מראה על עליות של עד 0.3%, לפי החוזים.

בשבוע שעבר אישרו לוסנט האמריקאית ואלקטל הצרפתית - שתיים מיצרניות ציוד הטלקום הגדולות בעולם - כי הן דנות באפשרות למיזוג ביניהן, אשר ייצור חברה בשווי של 34 מיליארד דולר. מגזר התקשורת צפוי להמשיך וליהנות מהמגמה החיובית שיוצרת אפשרות המיזוג.

בקרב הישראליות - לאחר שתי דחיות, דיווחה ריטליקס תוצאות טובות מהתחזיות ברבעון המסכם של 2005. ריטליקס, המתמחה במערכות תוכנה לניהול רשתות קמעוניות, סיימה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 54.5 מיליון דולר ורווח שיא של 6.3 מיליון דולר, 32 סנט למניה. התחזית בוול סטריט היתה להכנסות של 54.1 מיליון דולר ורווח של 24 סנט למניה. ריטליקס חזרה שוב על תחזית 2006 להכנסות של 225-215 מיליון דולר, המהוות צמיחה של כ-15%-12% ביחס ל-2004. הרווח הנקי צפוי להיות 20-16 מיליון דולר, 80 סנט עד דולר אחד למניה, לעומת רווח נקי של 15.5 מיליון דולר בשנה שעברה. עוד הודיעה החברה כי היא צפויה לדווח על חוזים חדשים במזרח הרחוק ואינה פוסלת גיוס הון.

אלווריון, ספקית פתרונות פס רחב אלחוטיים למפעילים ולספקים של שירותי תקשורת, עשויה ליהנות מיום חיובי הנובע משתי סיבות: הראשונה, החברה הודיעה היום כי יישוב תביעה משפטית עם לקוח לשעבר, יקזז כמיליון דולר מהפסדי הרבעון הרביעי של 2005 והשנה כולה, ובשל כך יקטין את ההפסד למניה בתקופות אלו בשיעור של 1 סנט. בנוסף, עשויה אלווריון להמשיך וליהנות מהמומנטום החיובי על רקע מיזוג הענק בענף התקשורת. אלווריון, שעלתה ביום שישי כ-1.6%, עולה לפני הפתיחה ב-2% נוספים.

אי.סי.איי, חברת ציוד תקשורת נוספת, זינקה כ-56% ביום שישי, ותפתח את המסחר בשיא של חמש שנים, במחיר של 11 דולר למניה.

חברת אמדוקס מרחיבה את דריסת הרגל שלה במדינות חברה העמים עם חוזה חדש בקזחסטן. אמדוקס, המתמחה בפתרונות חיוב לקוחות (בילינג) ומערכות לניהול קשרי לקוחות (CRM) תספק למפעילת שירותי הסלולר KaR-Tel מערכת CRM בחוזה שהיקפו הוערך בשוק במיליוני דולרים בודדים.

צ’ק פוינט צפויה להמשיך ולרכז עניין לאחר שאיבדה 4.9% ל-20 דולר ביום שישי, על רקע החלטתה לסגת מרכישת חברת סורספייר האמריקאית תמורת 225 מיליון דולר, בעקבות קשיים באישור העסקה מצד הממשל בוושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully