וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לתביעה ייצוגית בהיקף של 70 מיליון שקל נגד בנק משכן

אילן מוסנאים

15.7.2001 / 14:36

התביעה בגין הפער בין הריבית המשתנה במשק לבין הריבית התעריפית של הבנק בעת קיבוע הריבית; בחודש האחרון הוגשו תביעות דומות נגד טפחות ולאומי למשכנתאות

נוטלי המשכנתאות ממשיכים לתבוע את הבנקים למשכנתאות בעניין קיבוע הריבית המשתנה: היום הודיע בנק משכן על כך שהוגשה נגדו תביעה בהיקף של 70 מיליון שקל, ובקשה להכיר בתביעה כתביעה ייצוגית.

התובע, ארז ללקין, הגיש את התביעה בבית המשפט המחוזי בתל אביב בטענה כי נגרם לו נזק אישי של 3,650 שקל.

תביעות דומות הוגשו נגד בנק טפחות (במהלך יוני 2001 בהיקף של 90 מיליון שקל), ובנק לאומי למשכנתאות (לפני כשבוע בהיקף של 180 מיליון שקל).

התביעות נובעות מכך שהבנקים למשכנתאות, בניסיון לפתות את הלקוחות הפוטנציאליים ליטול הלוואות בריבית משתנה, מציעים מבצעים ותנאים מפתים הנמוכים בהרבה מהריבית המשתנה באותו מועד - וזאת בשנה הראשונה להלוואה.

רק מאוחר יותר מתוודעים רוכשי הדירות לעוקץ שבעסקה. כאשר הם מבקשים לקבע את הריבית המשתנה ולהופכה לריבית קבועה, מתברר להם כי הקיבוע לא מתבצע לפי הריבית הנהוגה במשק (שאותה יציע הבנק ללקוחות חדשים), אלא לפי ריבית תעריפית של הבנק, הגבוהה באופן משמעותי (הפרש של כ-1.5%) מהריבית המשתנה במשק.

כאשר מדובר על הלוואה לתקופה ארוכה (שיכולה להימשך יותר מ-20 שנה), פער זה יכול להסתכם בעשרות אלפי שקלים.

יצוין כי בנק משכן, מקבוצת בנק הפועלים , סיים את הרבעון הראשון של 2001 עם ירידה של כ-50% (לעומת הרבעון המקביל) ברווח הנקי שהסתכם ב-20 מיליון שקל. בשורת ההכנסות נרשמה ברבעון ירידה של 21% והם הסתכמו ב-46 מיליון שקל לעומת 58 מיליון שקל ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully