וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד ברודט, יו"ר דירקטוריון YES: "החברה תגיע למאזן חיובי תוך כשנתיים וחצי"

רוני קורן-דינר

15.7.2001 / 14:28

מאז הקמתה הושקעו בחברה חצי מיליארד שקל; YES צפויה להפסיד 700 מיליון שקל בסיכום שנת 2001

במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר לרגל מלאת שנה לתחילת שידורי הטלוויזיה בלוויין, הציגה YES את יעדיה לשנה הבאה ואת הישגיה בשנה החולפת. דוד ברודט, יו"ר הדירקטוריון, אמר כי בחברה הושקעו עד עתה כחצי מיליארד דולר.

בתשובה לשאלת TheMarker.com על ההפסדים הכבדים שנגרמו לחברה בשנת פעילותה הראשונה - 500 מיליון שקל בשנת 2000 והערכות ל-700 מיליון שקל הפסדים בשנת 2001 - אמר ברודט: "ההפסדים היו מתוכננים, וככל הנראה צפויים לנו עוד 7-8 רבעונים קשים. אני מעריך שנגיע למאזן חיובי תוך כשנתיים וחצי".

"מהפכת התקשורת עליה הוכרז לפני שנה", הוסיף ברודט, "מוצאת את ביטויה בשטח. הפעלת הלוויין היא הבסיס לתחרות בכל תחומי התקשורת מול תשתיות בזק , הכבלים ותשתיות אחרות. בעלי המניות מסתכלים בסיפוק ובאמון על תוכניות החברה לעתיד". ברודט הוסיף עוד כי היקף ההשקעות בחברה בשנה הבאה יגיע ל-150 מיליון דולר, וכי בשלב זה לא מתוכננת לחברה הנפקה ציבורית.

לדברי שלמה לירן, מנכ"ל החברה, הצליחה YES לכבוש, למרות כל קשיי ההתבססות, 13% משוק הטלוויזיה, והיא מתכננת לחלוש על 25% בתוך שנה נוספת (350 אלף מנויים). לדבריו, החברה הציבה לעצמה יעד של 120 אלף מנויים בשנה הראשונה, אך בפועל הצליחה להגיע ל-175 אלף מנויים.

לירן התייחס בדבריו גם למנויים הנוטשים את החברה, מספר העומד לטענתו על כ-2,000 בחודש (לעומת 20 אלף מצטרפים חדשים מידי חודש), ואמר כי נקודת התורפה של חברת הלוויין נותרה בתחום מהירות המענה הטלפוני ושירות הלקוחות, אולם החברה פועלת בימים אלה להוצאת מערך השירות הטלפוני, ההתקנות והטכנאים מהקבלנים החיצוניים, ומעבר לנתינת כל השירותים הללו תחת ארבעת האזורים המרחביים החדשים של החברה.

עוד אמר לירן כי YES ניהלה מו"מ עם חברות הכבלים בנוגע לרכישת תכנים, בעיקר בנוגע לחבילת ערוצי הסרטים בתשלום שלה (YES 1,2,3) ולערוץ הים-תיכוני "בריזה", ואף הגישה לחברות הכבלים הצעות מחיר מפורטות. לשאלה האם אין חשש שחברת הלוויין תאבד את ייחודה מול הכבלים ענה לירן כי "חברות הכבלים יכולות לרכוש מ-YES רק את האתמול, לא את המחר".

רק 21% רוכשים את כל הערוצים

גלית בן שמחון, סמנכ"ל בכיר לשיווק ב-YES, התייחסה בדבריה להעדפות הצרכנים: 12% מהלקוחות מסתפקים בחבילת הבסיס; 21% רוכשים את חבילת "גולד" (הכוללת את כל ערוצי yes); 63% רוכשים את חבילת ערוצי הסרטים בתשלום; 50% רוכשים את חבילת הסקס; 40% רוכשים את חבילת הבידור ו-25% רוכשים את חבילת המוסיקה.

בבחירת ערוצים בודדים בולטת בחירת הצרכנים בערוץ בריזה (9%), ערוץ ההיסטוריה (6%), וערוץ דיסקברי (5%). כמו כן, הוסיפה בן שמחון כי כמות המפענחים הדיגיטליים הממוצעת בבית אב עומדת על 2, כשב-25% מהבתים המנויים יש 3 מפענחים ויותר.

"במהלך השנה הקרובה נמשיך את מובילותנו בתחום האינטראקטיב, באמצעות השקת ערוצי מידע, חדשות, ספורט, ערוצי משחקים, ערוצי קניות ו-Unified Messaging", אמרה בן שמחון, "ובמהלך החודשים הקרובים יוכלו המנויים להפוך ליותר ויותר אקטיוויים בתחומי האינטראקטיב. נמשיך להעשיר את התוכן ולהוסיף ללקוחות עוד ועוד ערוצים, נמשיך לשפר את מערך השירות, ונגיע למצב של התקנה מהיום למחר".

לירן הוסיף כי בתחום שירותי המידע עומדת YES להשיק ערוץ הכנסות נוסף: ערוץ בלעדי שיושכר לעסקים, מפעלים ומוסדות השכלה, ויאפשר לאותם ארגונים להעביר מסרים לעובדים, להפיק "הפקות מקור" ייחודיות להם ולספק שירותי לימוד מרחוק.

הישגים נוספים שהציגה YES היום: רישות 600 מתוך 700 יישובי פריפריה; עמידה של 90% ביעד של התקנה תוך שבועיים; רמת מודעות גבוהה של 93% מהאוכלוסייה לחברה ולפעילותה; 100 ערוצים שונים ו-100 סרטים לבחירה בכל יום; ציונים תדמיתיים גבוהים יותר מחברות הכבלים ברוב הפרמטרים החשובים ללקוח, כמו למשל איכות קול ותמונה, מגוון תכנים ותפישת החברה בעיני הציבור כחדשנית ומודרנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully