וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את פרסום יתרת פסק הדין האזרחי של זורח גהל מדובק

TheMarker.com כתב

15.7.2001 / 17:35

החלקים שגהל התאמץ למנוע את פרסומם מפרטים את השיטה שבה רימה את דובק, כיצד ידע שמאזינים לטלפונים שלו וכיצד שיבש חקירה על ידי העלמת מסמכים

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר עודד מודריק, נעתר היום סופית לבקשת עיתון "הארץ" לפרסם את יתרת פסק הדין האזרחי שניתן בעניין השגתו של זרח גהל, לשעבר מנכ"ל דובק, על שומות המס שניתנו לו בגין השנים 1982-1984.

בכך הגיע לסופו הליך משפטי ארוך שהחל עם מתן פסק הדין, ב-8 באפריל 1997. ב-11 באוגוסט 1997, במקביל לחתימה על עסקת טיעון בין גהל למדינה על אישומים פליליים, הותרו לפרסום חלקים מסוימים מתוך פסק הדין.

לפני כשנתיים קיבל בית המשפט העליון את ערעור "הארץ" והחליט לפרסם את פסק הדין, מותנה בכך שבית המשפט המחוזי ידון בבקשת פרקליטות המדינה לאסור את פרסום שמו של עד שאינו ישראלי וששמו נכלל בפסק הדין.

היום התיר השופט מודריק לפרסם את יתרת פסק הדין, למעט הפרטים היכולים להביא לזיהויו של העד - בהתאם לבקשת המדינה.

את המדינה ייצגה היום ראש המחלקה הפיסקלית בפרקליטות מחוז תל אביב, עו"ד יעל ורבה-זלינגר. עו"ד ורבה זלינגר ייצגה את המדינה בתיק האזרחי ביחד עם עו"ד רביב סגל.

גהל יוצג היום על ידי עו"ד אברהם וינרוט ממשרד עו"ד יעקב וינרוט ואת "הארץ" ייצג היום עו"ד תמיר גליק, שליווה את כל ההליך המשפטי מהתחלתו ועד תומו.

פסק הדין מגולל כיצד גהל ניפח בשיטתיות מחירים של טבק שקנה ואחר כך מכר לדובק.

מבדיקות שערכו שלטונות מס הכנסה עולה כי בשנים 1982-1984 גבה גהל מדובק בעבור טבק שמכר לה באמצעות חברות וואדוזיות 6.7 מיליון דולר יותר מששילם בעבור הטבק.

החלקים שנחשפו היום כוללים בין היתר את מה שכונה על ידי שלטונות מס הכנסה "השיטה התרמיתית" - שיטה שעל פיה גהל נהג לסכם רכישות כך שאיש לא יוכל לבדוק או לבקר את תנאי העסקה כך שיוכל לעשות "ככל העולה על רוחו".

מהחלקים שהותרו לפרסום עולה גם כי העוזרת הפיליפינית של משפחת גהל סיפרה על כך שבאחד הלילות, בסמוך לפתיחת החקירה נגד גהל, ארזו אישתו ואחיה, בסיוע העובדת הפיליפינית, "את כל המסמכים שהיו בביתם, לרבות פנקסי שיקים של חשבונות בשווייץ, הכניסו אותם לשש מזוודות והוציאו אותן מהבית בשעה שלוש לפנות בוקר".

במקום אחר נכתב כי "בחומר החקירה קיים דו"ח שנתמך בהאזנות סתר שבוצעו לטלפונים של משפחת גהל, שלפיהן לעדנה ולזורח גהל היו קשרים בבזק שבאמצעותם ידעו על האזנות הסתר שבוצעו.

"הנ"ל דיברו מטלפונים ציבוריים והזהירו את כל המשוחחים עימם שהטלפונים מצותתים ושינהגו בזהירות.

"כשהחלה האזנה גם לטלפון הציבורי שליד ביתם, חדלו גם השיחות של משפחת גהל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully