וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס-נשואה: "מפלגת העבודה לא תפגע בתקציב"

טל לוי

29.3.2006 / 10:49

שלמה מעוז: "האיום התקציבי עשוי להגיע מכיוון המפלגות הדתיות". גורן קפיטל: "אישור התקציב צפוי לעבור בצורה חלקה"


"מפלגת העבודה מניפה את הדגל החברתי, אולם בשורה התחתונה מדובר דווקא בסכומים קטנים יחסית", כך אומר הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס-נשואה, שלמה מעוז, "גם דרישות הגמלאים אינן כרוכות למעשה בסכומים גדולים, כך שבסך הכל הדברים הללו לא צפויים להעיק על התקציב". מעוז מסביר, כי נושא הגדלת הקצבאות אותו מובילה מפלגת העבודה ממוקד בעיקר בתחום קצבאות הילדים וסיוע לנשים עובדות.

"נתניהו הוא זה שהוביל את המהפיכה האמיתית בקצבאות", אומר מעוז, "בעבר, היו קצבאות מדורגות, כלומר כל ילד קיבל קצבה שונה. למשל, הילד החמישי זכה בקצבה של כ-150 דולר. כיום כל ילד זוכה לקצבה זהה בסכום של כ-120 שקל. גם אם קצבה זו תועלה בכמה עשרות שקלים - עדיין לא מדובר בסכומים כה גדולים - שהרי לא נשוב למצב של קצבה מדורגת כמו לפני מספר שנים".

"גם סיוע במעונות יום לנשים עובדות אינו צפוי לעלות יותר מדי, וגם דרישות הגמלאים כלל לא יגרמו לפריצה תקציבית", אומר מעוז, "יש לזכור שכל הדברים הללו ייעשו בהדרגה והדבר מפחית עוד יותר את הנטל על התקציב".

הנושא הנוסף שעומד על הפרק הוא תקציב הביטחון: האיום העיראקי הוסר והשאלה היא האם ניתן לקצץ במערך הכוחות של צה"ל ובעקבות כך גם בתקציב. נושא חשוב נוסף, לדעת מעוז, הוא שאלת בנק ישראל. כיום, מי שקובע גובה הריבית הוא נגיד הבנק, אולם מעוז מציין כי קביעה זו מבוצעת בעולם בידי מועצת נגידים ולא בידי אדם אחד בלבד.

לדעת מעוז, פריצה תקציבית יכולה להגיע דווקא מכיוון המפלגות הדתיות אשר דורשות הטבות של מיליארדי שקלים - דבר שעשוי לפגוע ביציבות הפיסקאלית שהושגה בעמל כה רב.

"הדבר הראשון שיעמוד על סדר היום המדיני יהיה כמובן העברת התקציב שלא צפויה להתקל בקשיים מיוחדים", אומר רן ישראלי סמנכ"ל גורן קפיטל, "בנוסף, אנו כנראה נמצאים בסופה של מגמת העלאת הריבית".

ישראלי גם סבור, כי רמות המחירים בבורסת תל אביב אינן נמוכות, ומדובר במחירים סבירים ביותר. "לא נראה שתהיה תשואה פנומנלית בתל אביב, אולם בסך הכל אנו מצפים לקבל את הממוצע הרב שנתי", הוא אומר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully