וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת דלק: הרווח השנתי זינק ב-54% ל-622 מ' שקל

טל לוי

29.3.2006 / 11:44

כמחצית מהרווח הנקי נובע מפעילות דלק USA. הקבוצה שבשליטת יצחק תשובה תחלק דיווידנד נוסף בסך 61 מיליון שקל


קבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה, מציגה שנת שיא: הרווח הנקי זינק ב-54% והסתכם ב-622 מיליון שקל. ההכנסות של קבוצת דלק בשנת 2005 הגיעו אף הן לשיא חדש ועמדו על 20.3 מיליארד שקל - גידול של 42% לעומת הכנסות החברה בשנת 2004. בעקבות התוצאות המצויינות תחלק החברה דיווידנד בסך 61 מיליון שקל, בנוסף ל-384 מיליון שקל שכבר חילקה ב-2005.

קבוצת דלק אוחזת בשלוש פעילויות עיקריות: דלק נדל"ן, שדו"חותיה פורסמו בשבוע שעבר ודלק השקעות, במסגרתה נסחרות חברות כמו מתב, תשתיות, גדות ביוכימיה, קידוחי הדלק והנפט (ובמסגרת זאת גם קידוח ים תטיס) וכמובן דלק רכב. חברות אלה פירסמו גם הן דו"חות כספיים נפרדים בשבועות האחרונים.

אי לכך, הדו"ח הכספי של החברה שופך אור בעיקר על המגזר השלישי בו פועלת החברה: מגזר הדלק ("דלק פטרוליום"), במסגרתו מפעילה החברה כ-240 תחנות דלק בישראל, את דלק US הכוללת רשת של יותר מ-300 תחנות דלק בארה"ב (בעיקר באיזור טנסי) וכן את בית הזיקוק בטקסס, אשר לפי הערכות צפוי להיות מונפק בשנה הבאה לפי שווי של כמה מאות מיליוני דולרים. בית הזיקוק לא סבל מנזקי סופת ההוריקן קתרינה לפני מספר חודשים כך שפעילותו לא נפגעה והוא ממשיך לתרום רווחים נכבדים לקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully