וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשם האגודות: ממסמכי אגודת הקו-אופ עולה תמונה ברורה כי בני גאון פעל לפתיחת חנות איקאה בשבת

אמיר הלמר

15.7.2001 / 19:40

דוחה את בקשתו של גאון לפסול עצמו מלהמשיך ולכהן כטריבונל שיפוטי בעניינו; מוסיף: "אין כל בסיס לטענות גאון על קיום סכסוך ביני לבינו"

רשם האגודות השיתופיות, עו"ד אורי זליגמן, דחה היום את בקשתו של בני גאון, יו"ר מזכירות האגודה לשעבר, בבקשה שהגיש לאחרונה לשר העבודה, שלמה בניזרי, לפסול אותו מלהמשיך ולכהן כטריבונל שיפוטי בעניינו.

זליגמן טוען כי ראשית היה על הבקשה להיות מפנית אליו וכי מעולם לא קיבל מגאון בקשה לפסילתו כפי שנדרש מרשות שיפוטית. עם זאת בוחן הרשם את בקשת הפסילה שהגיש גאון וכאמור דחה אותה.

כזכור בבקשתו טען גאון, באמצעות עוה"ד נבות תל צור, כי זליגמן, המשמש כטריבונל שיפוטי בכל הקשור להחלטות דו"ח אינדיג, מסוכסך עימו אישית, ולפיכך איבד את האובייקטיוויות הנדרשת מאדם המפעיל סמכות שיפוטית.

הסכסוך אליו התייחס גאון קשור בדברים שהוא מייחס לזליגמן, שנאמרו במסגרת פגישה שערך האחרון עם בניזרי. בפגישה אמר זליגמן לשר כי נודע לו מפי הוועד הממונה של האגודה כי גאון פנה לחברת איקאה בניסיון לקבל את הזיכיון לייצוגה בישראל, תוך הבטחה שידאג לפתוח את חנויותיה בשבת.

גאון טען כי מדובר בדברי השמצה ולשון הרע חמורים, שנאמרו על ידי מי שמנהל הליך שיפוטי בעניינו, שלא נדרשו כלל במהלך טיפולו של הרשם ואין להם כל בסיס במציאות. גאון טוען עוד כי מדובר באמירה חסרת בסיס שהוכחשה מיד הן על ידו והן על ידי ראשי איקאה בשוודיה.

בעניין זה מפרט היום זליגמן בהחלטתו אסמכתאות שונות מתוך פרוטוקולים של האגודה לפיהם גאון אכן פעל לפתוח את חנות איקאה בשבת. כך לדוגמה מצטט הרשם מסמך של בדיקת כדאיות פתיחת החנות ביקום בו אמר גאון "יש לבחון אם שעות הפתיחה בשבת נכללו בחישובי כוח האדם והשכר".

וכן הסכם שחתם עליו גאון להשכרת מבנה לשימוש מסחרי עבור חנות איקאה בו נקבע בין השאר כי "....רהוטים העדיפה בסופו של דבר לרכז מאמציה לשכירת המבנה באזור פולג, בין היתר בהסתמך על ההצהרות שניתנו בקשר עם כוונת עיריית נתניה לאפשר פתיחתם של עסקים מסוג החנות של איקאה גם בשבתות ובמועדי ישראל".

זליגמן קובע בהחלטתו כי מהמסמכים הללו עולה תמונה ברורה כי גאון פעל בדיוק בהתאם לדיווח של הוועד הממונה. הרשם מוסיף כי אין לו ולא היה לו כל סכסוך אישי עם גאון והוא אף אינו מחויב לתת החלטה מפורטת בכל הקשור לנושאים שנזכרו בדו"ח אינדיג ושקשורים למבקש.

בדו"ח אינדיג, בין היתר, ניתנה המלצה לפעול להשבת הכספים שהרוויח גאון ומנהלים אחרים מהנפקת חברת הרבוע הכחול בארה"ב ושנאמדים בכ-2.4 מיליון דולר.

עוד טוען הרשם כי בנושא הגשת התביעה נגד גאון אין לשר העבודה כל מעורבות וכי דיווח שניתן לשר במסגרת העדכון השוטף אין בו להראות על עמדה כלשהי בעניינו של גאון ואין כל חשש לפגם כלשהו בהחלטות שיתקבלו על ידי הרשם בעניינים השונים העומדים בפניו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully