וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנליסטים הזרים לא אוהבים את תוצאות הבחירות

טל לוי

29.3.2006 / 17:12

מורגן סטנלי - סכנה פיסקלית. מריל לינץ' - סכנה להפרטה. רוב חברי הקואליציה הפוטנציאליים תומכים בהגדלת הקצבאות

"המו"מ הקואליציוני עשוי להפוך ל'סחר בסוסים' ובכך לפגוע בביצועים הפיסקאליים (כלומר התקציב) בעתיד" כך כותב האנליסט סרחאן סביק, המסקר את ישראל מטעם בית ההשקעות מורגן סטנלי. "בשורה התחתונה, אנו צפויים לראות קואליציה מונהגת בידי קדימה, שתהיה בעלת אוריינטציה של מרכז-שמאל".

הסקירה המהירה שמספקים במורגן סטנלי אינה מכילה ניתוח רב בנוגע למצב, אולם בכל זאת מדגישים שם את שיעור ההצבעה הנמוך בבחירות דבר ששיחק לטובת מפלגות סקטוריאליות כמו מפלגת הגמלאים. עם זאת, סביק מבטיח סקירה מקיפה יותר לכשישוב למשרדו.

"תוצאות הבחירות מצביעות על משמעת פיסקאלית (תקציבית) נמוכה יותר ועל האטה בקצב ההפרטה, שכן רוב חברי הקואליציה הפוטנציאליים תומכים בהגדלת הקצבאות ובהעלאת שכר המינימום". כך כותבים בבית ההשקעות מריל לינץ' בסקירה שהפיצו היום לרגל תוצאות הבחירות.

בבית ההשקעות מציינים, כי תוצאות הבחירות נראות חיוביות להתקדמות בתהליך השלום עם הפלשתינים כיוון שהמרכז והשמאל הבטיחו לעצמם כ-57% מהמושבים בכנסת ואהוד אולמרט כבר רמז כי הוא מוכן לערוך שיחות שלום עם הפלשתינים.

בטווח הקצר, על אולמרט ליצור קואליציה חזקה, ובמריל לינץ' סבורים, כי אולמרט לא צפוי להיתקל בקשיים מיוחדים בדרך להשגת מטרה זו. הקואליציה לפי מריל, תכלול את מפלגת העבודה, הגימלאים ועוד מפלגה קטנה או שתיים. עם זאת, קואליציה המורכבת מארבע עד חמש מפלגות בלבד עשויה להתברר בעתיד כפחות יציבה.

במריל כותבים, כי המשקיעים אמנם עשויים להתאכזב במידה מסוימת מממספר המנדטים שהשיגה קדימה ואשר היה נמוך מהסקרים. עם זאת, "אין לצפות לתגובה שלילית משמעותית בשוק בטווח הקצר". ההמלצה על השוק הישראלי נותרה על "נייטרלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully