וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.67 שקלים

טל לוי

30.3.2006 / 15:38

רפי כהן: "הבחירות, שזכו לחוסר עניין בציבור, ממשיכות ליצור חוסר עניין הן בקרב הציבור והן בקרב המשקיעים"

הדולר, שהוסיף אתמול 0.39%, מאבד היום את העלייה ואף יותר מכך. שערו היציג של המטבע האמריקאי פחת היום ב-0.64% ושערו נקבע על 4.673 שקלים. היורו נסחר ביציבות והוא הוסיף 0.09% לרמה של 5.651 שקלים. למעט שער היורו, התחזק היום השקל מול היין היפני והליש"ט הבריטית ובסך הכל התחזק ב-0.42% מול סל המטבעות.

"הבחירות שזכו לחוסר עניין בציבור ממשיכות ליצור חוסר עניין הן בקרב הציבור והן בקרב המשקיעים, גם לאחר שהסתיימו", כך אומר מנכ"ל מט"ח 24, רפי כהן. "חוסר העניין בא לידי ביטוי בהמשך היציבות בדולר".

כהן מציין כי לשם השוואה, כאשר נבחר נתניהו ב 1996, הגיבה הבורסה בירידה של 6% ביום אחד, וזאת לאור הסקרים דאז שניבאו נצחון לשמעון פרס. עניין שכזה אינו בא לידי ביטוי כיום. "הציבור יכול להזיז את הדולר באמצעות השקעות בחו"ל, אולם הדבר אינו קורה בינתיים וגם המשקיעים עצמם לא ממש שינו את הכיוון".

"נכון הוא כי אומרים שהממשלה תהיה פחות כלכלית ויותר חברתית, אולם אם עוקבים אחר ביצועי אולמרט בחודשים האחרונים, רואים שהוא עובד בצורה מסודרת והוא לא יורה מהמותן", אומר כהן, "אם אולמרט ישכיל לשמור על יציבות ועל ממשלה שתתפקד לאורך זמן - הרי שהמשקיעים יגיבו בחיוב, ואין ספק שבשורה מדינית חיובית תעשה רק טוב לשוק".

בשלב זה, אומר כהן, מה שהיה הוא שיהיה: הימין והשמאל נותרו בעינם, ומה שהשתנה זה רק שמות המפלגות. נתוני המקרו של ישראל עדיין נראים טוב ובינתיים לא חל שינוי.

עוד הוא מציין, כי הריבית ממשיכה לעלות, אולם עדיין נשמר פער ריביות חיובי של 0.25% לטובת ישראל. "זה טוב שהפיקוח המוניטרי נתון בידיו של אדם שקול והגיוני, כמו הנגיד סטנלי פישר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully