וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמפל: הפסד של 6 מיליון דולר ב-2005

עומרי כהן

30.3.2006 / 12:16

אמפל תהפוך את מניות הבכורה שלה למניות רגילות לקראת רישום כפול באחד העם. החברה הרוויחה 500 אלף דולר ברבעון הרביעי


רגע לפני שהיא נהפכת מחברת השקעות מבוזרת, לחברת אחזקות עם התמחות בשוק האנרגיה, סיכמה היום חברת אמפל, שבשליטת איש העסקים יוסי מימן (58.8%), את 2005 עם הפסד נקי של 6 מיליון דולר - לאחר הפסד גבוה פי שלושה של 18.4 מיליון דולר עליו דיווחה בסוף 2004. במקביל הודיעה אמפל על כוונתה לבצע רישום כפול של מניותיה בבורסה בתל אביב, במהלך שעשוי להצביע על האפשרות לגיוס הון קרוב בשוק המקומי.

את הרבעון הרביעי סיימה החברה ברווח של 500 אלף דולר, לעומת הפסד של 15.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההכנסות הרבעוניות ירדו ביותר מ-80% ל-1.2 מיליון דולר, בעקבות מכירת האחזקות בחברת מירס.

בשנה האחרונה מימשה אמפל אחזקות בחברת הנדל"ן המניב מבני תעשייה, בסטארט אפ מודם ארט ובבית ההשקעות אפסילון. מעל לכל, היא נפטרה מהנכס העיקרי שלה, ההשקעה במפעילת הסלולר מירס, אשר הסבה לה הפסדים גבוהים לאורך השנים. באוקטובר מכרה אמפל את כל אחזקותיה במירס (33%) למוטורולה ישראל תמורת 89 מיליון דולר והשתמשה במרבית התמורה להחזר חובות לבנקים. הפסד הון של 13.3 מיליון דולר, שיצרה העסקה, סידרה לאמפל החזרי מס בהיקף של כ-10.2 מיליון דולר.

חודשיים לאחר מכן אותת מימן על הכיוון החדש אותו בחר עבור אמפל, עם הודעה על רכישת 2% מחברת הגז המצרית EMG, תמורת כ-30 מיליון דולר ולפי שווי גבוה של 1.5 מיליארד דולר. את האחזקה ב-EMG רכשה אמפל מחברת ההשקעות הפרטית של מימן, מרחב, בעסקת בעלי עניין שאושרה רק על ידי ועדה מיוחדת של הדירקטוריון, בה היו חברים גם הדירקטורים החיצוניים. אמפל היא חברה אמריקאית ולכן לא נדרשה להביא את העסקה לאישור בעלי המניות, כפי שדורש החוק הישראלי.

חברת EMG מחזיקה בזכויות לייצוא גז טבעי ממצרים לישראל ולמקומות נוספים במזרח הים התיכון. הגז המצרי עתיד להגיע לישראל באמצעות צינור תת ימי, אשר EMG צפויה להשלים את הנחתו במהלך שנת 2007. העסקה כוללת גם אופציה לאמפל, למשך שנה, לרכוש את מלוא אחזקותיו (23%) של מימן ב-EMG, או חלק מהן. אם אמפל תחליט לממש את האופציה, ייקבע השווי של EMG בהתאם להערכת שווי חיצונית נוספת. אם השווי שייקבע יהיה נמוך מהשווי הנוכחי, תקבל אמפל ממימן מניות נוספות ב-EMG.

בנוסף - אמפל ניגשה בחודש שעבר גם למכרז הממשלתי לרכישת בית הזיקוק לנפט באשדוד. במכרז מתחרה אמפל בחמש קבוצות נוספות, הכוללות את שלוש חברות הדלק הגדולות (פז, דלק ואלון), בגרנית הכרמל, החברה האם של סונול, וכן בקבוצת מנופים, שבשליטת ג'קי בן זקן, חיים רביבו ואברהם נניקאשווילי.

בהודעה לתקשורת, דיווחה היום אמפל על כוונתה לרשום את מניותיה למסחר גם בבורסה בתל אביב, בנוסף למסחר בנאסד"ק. לשם כך, מתכוונת אמפל לבצע איחוד של הון המניות שלה, ולשנות את סיווגן של מניות הבכורה שלה, למניות רגילות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully