וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט הגולמי נסחר מעל לרמת 66 דולר לחבית

רונן סרברניק

30.3.2006 / 19:42

שגריר איראן באו"ם אמר כי אין בכוונת איראן להפסיק את פעילות העשרת האורניום; העליות נמשכות על רקע המשך התקוממות המורדים בניגריה

ועדת הביטחון של האו"ם אישרה פה אחד את הדרישה להפסיק את תוכנית העשרת האורניום של איראן. על אף הדרישה אמר שגריר אירן באו"ם כי אין בכוונת אירן לבצע את דרישת הוועדה.



בתחילת השבוע דיווח משרד האנרגיה בארה"ב כי מלאי הנפט הגולמי גדל בשבוע שעבר ב-2.1 מיליון חביות לרמה של 340.7 מיליון חביות - רמה הגבוהה ב-8.2% מהמלאי בתקופה המקבילה לפני שנה. העלייה היתה חדה מתחזיות האנליסטים, שצפו גידול של 1.3 מיליון חביות. מלאי הדלקים המזוקקים ירד בשבוע שעבר ב-2.5 מיליון חביות, לרמה של 124.2 מיליון חביות - רמה הגבוהה ב-15.4% לעומת התקופה המקבילה.



העלייה במחיר הנפט מתמשכת על רקע המשך ההתקוממות של אוכלוסייה מקומית בניגריה נגד חברות נפט זרות. ענקית הנפט הבריטית-הולנדית רויאל דאץ'/של, חברת הנפט בעלת הפעילות הגדולה ביותר בניגריה, מסרה כי אין בכוונתה לחדש את פעילותה באזור הדלתא של נהר הניז'ר עד שתוכל להבטיח את בטחון עובדיה. שלושה עובדי נפט זרים, אשר נחטפו לפני יותר מחודש באזור, שוחררו מוקדם יותר השבוע. תפוקת הנפט היומית של ניגריה עדיין נמוכה ב-640 אלף חביות ליום מרמתה הרגילה, אשר עמדה לפני סדרת פעולות המחאה שבוצעו לאחרונה במדינה, על 2.4 מיליון חביות ליום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully