וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרגורי לרנר נעצר עם נחיתתו בטיסה מפרגוואי

יהונתן ליס

30.3.2006 / 21:08

מחר בבוקר יובא לרנר להארכת מעצרו; איש העסקים נמלט לאסונסיוןלאחר שהורשע בחודש שעבר בשורת עבירות, ובהן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך ועשיית פעולה ברכוש אסור

פרגוואי גירשה את לרנר לאחר שנמלט אליה לאחר הרשעתו בארץ. מאז אותר בפרגוואי פעלה יחידת אינטרפול-ישראל של המשטרה להביא להחזרתו לארץ במהירות. כדי לעקוף את העובדה שלפרגוואי אין הסכמי הסגרה עם ישראל, הוחלט לגרשו.



לרנר הורשע בחודש שעבר בבית המשפט המחוזי בתל אביב בשורת עבירות, ובהן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך ועשיית פעולה ברכוש אסור. ב-10 במארס נמלט מישראל בזהות בדויה, באמצעות דרכון מזויף. ואולם רק השבוע, בעקבות מידע שהגיע ל"הארץ", התגלה דבר בריחתו למשטרת ישראל וליחידה הארצית לחקירה בינלאומיות (יאחב"ל).



לאחר שהתברר כי לרנר הצליח להערים על משטרת הגבולות, הוטל צו איסור פרסום על פרטי הפרשה, שהוסר עם מעצרו. ביום שני איתרה משטרת פרגוואי את לרנר, וישראל העבירה אליה בקשה להסגרתו. הוא נעצר בבית מלון בבירת פרגוואי, אסונסיון, כשהוא בגילופין, ונלקח לטיפול בבית חולים מקומי. בחדרו במלון נמצאו סכומי כסף גדולים.



לרנר הורשע ב-26 בפברואר בהונאת שני אנשי עסקים בכמיליון דולר. הוא הודה בעבירות בעסקת טיעון, ומכתב האישום נגדו נמחקה עבירה של שיבוש מהלכי משפט. גזר דינו של לרנר אמור היה להינתן ב-14 במאי, ועד למועד זה הוא אמור להשיב לשני אנשי העסקים את הכספים שגזל מהם, וכן לגייס סכום כסף נוסף, שיחולט בידי המדינה.



בכתב האישום המקורי נטען כי לרנר קיבל במרמה 1.025 מיליון דולר משני אנשי עסקים, סמיון סוולקין ואוסקר קצנלסון, אחרי ששיכנע אותם להשקיע בעסקה לייבוא גז מרוסיה.



לצורך העניין הציג לרנר לשני אנשי העסקים חוזה פיקטיווי בין חברת "פסיפיק פטרוליום" שבבעלותו לחברת "פטרובל" השווייצית, שעוסקת בשיווק מוצרי נפט וגז מחבר העמים. בפועל השתמש לרנר בכספים לצרכיו, ולא לרכישת הגז. לרנר כבר ריצה ארבע וחצי שנות מאסר בגין עבירות הונאה ומרמה, והשתחרר מכלאו ב-2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully