וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלאקסו סמית קליין החלה בניסויים בבני אדם של חיסון לשפעת העופות

רונן סרברניק

30.3.2006 / 21:53

גלאקסו בוחנת שני חיסונים שונים בקרב שתי קבוצות נפרדות של 400 מתנדבים בריאים בגרמניה ובבלגיה; צופה כי תתחיל בייצור מאסיווי של החיסון עד סוף השנה

גלאקסו בוחנת את החיסונים בקרב שתי קבוצות נפרדות של 400 מתנדבים בריאים בגרמניה ובבלגיה. שני הניסויים בוחנים תחילה את בטיחות החיסון ואת תגובת המערכת החיסונית לאנטיגנים של וירוס ה-H5N1. גלאקסו צופה שהתוצאות הראשוניות של הניסוי יתקבלו כבר בסוף הרבעון השלישי.



מספר חברות תרופות וצוותים של חוקרים ממוסדות ממשלתיים משתפים פעולה בחודשים האחרונים בניסיון למצוא חיסון אשר יגן על בני אדם מפני זן הווירוס H5N1 אשר הרג 105 בני אדם במהלך השנתיים האחרונות. גורמים במערכות הבריאות חוששים שהזן הקטלני יעבור מוטציה אשר תאפשר העברה קלה של הווירוס בין בני אדם.



תכשירים אנטי ויראליים, דוגמת טמיפלו ורלנזה, הפגינו יעילות חלקית בטיפול בסימפטומים של שפעת העופות אך הם אינם מונעים הידבקות בשפעת.



"אנו מקווים שחיסון האוכלוסייה עם החיסון המתאים יסייע לנו ללמד את מערכת החיסון של הגוף להתמודד עם הנגיף ולהקטין את התחלואה והתמותה", אמר עמנואל הנון, הממונה על פעילות בתחום השפעת, של חברת גלאקסו. "אם יעבור הווירוס מוטציה וילמד כיצד לעבור מאדם לאדם, אנו מקווים שאנשים שיחוסנו יהיו מוכנים להילחם כנגדו".



גלאקסו הגישה לרגולטור האירופי את המסמכים הנדרשים לאישור ראשוני של הניסויים בחיסון ומקווה כי הרגולטור יפעל לאישור זריז של החיסון במידה שהוא יימצא יעיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully