וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה הרוגים בפיצוץ מכונית ממולכדת בהתנחלות קדומים; חשש שביניהם גם ישראלים

הארץ

30.3.2006 / 23:02

המכונית התפוצצה בתחנת דלק בכניסה להתנחלות, וחלקיה הועפו למרחק רב; ככל הנראה התפוצצה המכונית בטרם עת, עקב תקלה טכנית; רועה פלשתינאי הותקף בידי מתנחלים - מצבו קל

רועה צאן פלשתינאי מחרבת טנא שבהר חברון התלונן הערב במשטרה שמתנחלים פצעו אותו ותקפו את כבשיו. הפלשתינאי נפצע באורח קל, וסימני דם נמצאו על שתיים מכבשיו. בגוש עציון דווח על עקירת עצי זית של פלשתינאים בידי מתנחלים. פעילי שמאל דיווחו כי מתנחלים מבת עין עקרו 200 עצי זית שנטעו לאחרונה בצוותא פלשתינאים ופעילי שמאל ישראלים.



מופז הורה להגביר ההתנקשויות בפעילי ג'יהאד



שר הביטחון, שאול מופז, הנחה היום את בכירי צה"ל והשב"כ להחריף את ההתנקשויות כנגד פעילי הג'יהאד האיסלאמי האחראים לירי רקטות ה"קסאם" וכן לירי טיל הקטיושה השבוע מהרצועה. צה"ל ירה היום אתמול לראשונה לפאתי שטחים בנויים בצפון רצועת עזה, בתגובה לפציעת אזרח מירי קסאם בקיבוץ כרמיה.



רקטת ה"קסאם" נורתה אתמול אחר הצהרים מצפון הרצועה ונחתה בכרמיה, מדרום לאשקלון. כתוצאה מהפגיעה, נפצע קל אדם אחד, נהג מכונית שנפגעה. נערה בת 15 לקתה בהלם. ארגון הג'יהאד האיסלאמי קיבל על עצמו אחריות לירי. הרקטה נחתה במגרש הכדורגל של הקיבוץ, שבו מתגוררים רבים ממפוני גוש קטיף. לפני כחודשיים נפצע במקום פעוט באורח בינוני. רקטה נוספת נחתה הבוקר בשטח פתוח ליד מושב נתיב העשרה.



ירי צה"ל מתקרב לבתי הפלשתינאים



צה"ל הגיב לירי הקסאם לכרמיה בירי ארטילרי, וכן בירי של חיל האוויר ושל ספינת "דבור" של חיל הים. ואולם מקורות צבאיים אמרו כי "טווח הביטחון" שנשמר מריכוזי אוכלוסייה פלשתיניים קוצץ, עד למרחק של כמאה מטרים מהבתים.



הירי גם התקרב לעמדות שוטרים פלשתינאים, וצה"ל קרא היום לראשונה לשוטרים לעזוב את העמדות באזור "התוחמת הצפונית" בצפון הרצועה. נאסר יוסף, המפקד העליון של הכוחות הפלשתיניים ומי ששימש כשר לביטחון פנים בממשלת הפתח, קרא לשוטרים להישאר במקומותיהם.



בהערכת המצב השבועית שקיים מופז עם בכירי מערכת הביטחון, אמר היום השר כי הוא רואה בחומרה רבה את ירי הקטיושה הראשון מהרצועה, ביום שלישי השבוע. לדבריו, צריכה ישראל "לשים את היד" על כל מי שמעורב בשיגור ובייצור הרקטות. מופז הוסיף כי יש להגביר את הלחץ על ארגוני הטרור, ובראשם הג'יהאד, תוך הגברת קצב המעצרים וההתנקשויות בפעילי הטרור.



לדבריו, השבעת ממשלת חמאס ברשות הפלשתינית ביום רביעי משנה את המצב ברשות, ומעתה "האחריות הכוללת לכל מה שמתרחש ברשות מוטלת על החמאס, על כל המשתמע מכך". מופז אמר כי לא יהיה כל דיאלוג בין ישראל לחמאס, כל עוד לא יעמוד החמאס בתנאים שהציבה ישראל: שינוי האמנה שלו, התנערות מהטרור, הכרה בישראל ובהסכמים השונים שנחתמו בינה לבין הרשות במסגרת התהליך המדיני. מקורות צבאיים אמרו, כי בשטח לא מתקיימים מפגשים בין קצינים משני הצדדים, אולם בשלב זה נמשך תיאום טלפוני לטיפול בבעיות שונות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully