וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח הנקי המצרפי של 25 המניות הגדולות בתל אביב - 21 מיליארד שקל

אפרת נוימן

31.3.2006 / 8:01

בכלל פיננסים מציינים לטובה את טבע שצמחה גם בהכנסות וגם ברווח; בנק הפועלים הוכיח יכולת מרשימה של ייצור הכנסות; החברות שאיכזבו הן לאומי, דיסקונט, כי"ל ואסם

מתוך 25 חברות מדד ת"א 25, שתי חברות - דיסקונט, ואלביט מערכות - רשמו הפסד ברבעון הרביעי, 14 חברות הציגו שיפור ברווח הנקי הרבעוני ושמונה חברות הציגו ירידה ברווח הנקי הרבעוני. הרווח הנקי של כי"ל נותר ללא שינוי. מגזר הבנקים בלט עם עלייה מרשימה ברווח הנקי (דיסקונט קצת הרס עם הפסד), כשמנגד הציגו חברות הביטוח ירידה דו-ספרתית ברווח הנקי הרבעוני לעומת הרבעון המקביל (מגדל - 61%-, כלל ביטוח - 33%- והראל - 22%-).



בכלל פיננסים מציינים לטובה את חברת טבע שהצליחה לצמוח ברבעון הרביעי גם בהכנסות וגם ברווח למרות שנה קשה ומאתגרת לשוק הגנרי בארה"ב. את 2005 סיימה טבע עם תשואה של כ-50%. "כעת העיניים נשואות למיזוג עם איווקס ולתחילת רצף השקות של תרופות. היתרון לגודל ואיתנותה הפיננסית מאפשרים לטבע לבצע שיתוף פעולה והסכמים שונים עם חברות גנריות קטנות ולארוב לכל רכישה פוטנציאלית", הם כותבים.



חברה נוספת ש"עשתה את הרבעון" היא בנק הפועלים, ש"הוכיח יכולת מרשימה של ייצור הכנסות". את הרבעון האחרון של 2005 סיים הבנק עם רווח נקי של 620 מיליון שקל - עלייה של 32% לעומת הרבעון המקביל. בחישוב שנתי היתה עלייה של 38% ברווח הנקי ומניית הפועלים חתמה את 2005 עם תשואה שנתית של 54%.



החברה שהפתיעה לטובה את כלל פיננסים היא קבוצת דלק, שסיימה את הרבעון האחרון של 2005 עם רווח נקי של 122 מיליון שקל. אמנם מדובר בירידה של 10% לעומת הרבעון המקביל, אבל המניה השיגה תשואה של 95% ב-2005.



החברות שאיכזבו את כלל פיננסים ברבעון הרביעי הן לאומי ("תוצאות חלשות יחסית"), דיסקונט ("ההפסד היה גבוה מההערכה הקודמת שלנו שנגרם מריבוי סיבות"), כי"ל (בבחינה שנתית הציגה תוצאות מעולות, אבל ברבעון הרביעי היו יותר נתונים מאכזבים מטובים") ואסם ("החברה והמניה תקועות זמן רב").

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully