וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהוד אולמרט: אביגדור ליברמן שותף נוח יותר מש"ס ואלי ישי

יוסי ורטר

31.3.2006 / 8:10

זעם בקדימה על פגישת פרץ וישי; פרץ משכנע סיעות להמליץ עליו כראש הממשלה בפני נשיא המדינה; מרצ תמליץ על פרץ, הגמלאים על אולמרט

בסביבתו של אולמרט זעמו על פגישת ישי ויו"ר העבודה עמיר פרץ, שבה ניסו השניים לתאם עמדות בנושאים כלכליים-חברתיים, המנוגדות לאלו של אולמרט. כמו כן הביעו בחוגיו של ראש הממשלה המיועד כעס על דברים שאמר ישי אתמול, בגנות תוכנית "ההתכנסות" של אולמרט. "כנראה שש"ס התרגלה להיות באופוזיציה", אמרו מקורבי אולמרט, "ואולי היא רוצה להישאר שם גם בקדנציה הבאה".



אתמול פורסמו סופית תוצאות ההצבעה לכנסת ה-17. בעקבות התוצאות, טענו בקדימה כי "ניתן להקים קואליציה שבה יהיה רוב יהודי לתוכנית ההתכנסות". במקביל, נערכים בעבודה במאמצים מוגברים לשכנע סיעות לתמוך בפרץ לראשות ההממשלה בכדי להגדיל את כוחה במו"מ הקואליציוני. "מי שימליץ על פרץ, לא יהיה בקואליציה", נמסר בתגובה מקדימה.



"אם ישי מנסה מצד אחד להקים חזית משותפת עם פרץ בנושאים חברתיים ומצד שני הוא נגד התוכנית המדינית שכיום יש לה רוב יהודי מוצק - מוטב כבר ללכת עם ליברמן", הוסיפו בכירים בלשכתו של אולמרט, "ליברמן לא יקים חזיתות ויכרות בריתות עם פרץ, משום שבנושא הכלכלה הוא בראש אחד איתנו". סיעת ישראל ביתנו היא גם פחות הפכפכה ובעייתית מש"ס, שעשתה לשרון בעיות רבות בקדנציה הראשונה.



חרף הדברים הללו, ההערכה בקדימה היא כי לבסוף ש"ס תהיה שותפה בממשלה לאחר שישי יחתום על קווי היסוד של הקואליציה הבאה, זאת מאחר והרב עובדיה יוסף אינו מוכן לשמוע על קדנציה נוספת באופוזציה.



העבודה: פרס ורמון מנסים למנוע כניסתנו לקואליציה



גורמים בעבודה האשימו אתמול את חיים רמון ושמעון פרס בכך שהם מנסים למנוע את כניסת המפלגה לממשלה ולשם כך פתחו במגעים עם מפלגת ישראל ביתנו, כדי לצרפה לקואליציה. רמון ופרס הכחישו את הטענות.



גורמים בעבודה טוענים כי פרץ החל במגעים עם מספר סיעות כדי שימליצו עליו בפני הנשיא לראשות הממשלה. פרץ נפגש אתמול עם ח"כ אלי ישי, יו"ר ש"ס. בעבודה אמרו כי מטרת הפגישה היא לגבש עמדות משותפות לקראת המו"מ הקואליציוני עם קדימה, וגם לבקש מש"ס שתתמוך במועמדותו של פרץ לראשות הממשלה בפגישה שתתקיים עם הנשיא משה קצב ביום ראשון הקרוב. ישי לא שלל את האפשרות הזו: "אין לש"ס מועמד מועדף, וכל עוד הרב עובדיה יוסף לא אמר את דברו, לא נדון בכך", אמר.



בסיומה של הפגישה בין פרץ לישי לא גובשה רשימה של דרישות חברתיות שיועלו במו"מ. עם זאת, סוכם שהמפלגות ישתפו פעולה בנושאים חברתיים. ישי אמר כי שאלת זהותו של המועמד לראשות הממשלה כלל לא עלתה בפגישה.



בעבודה אמרו אתמול כי מתנהלים מגעים עם מפלגות נוספות ביניהן מרצ, המפלגות הערביות ואפילו המפד"ל-איחוד לאומי, על מנת לבקש מהן להמליץ על פרץ בפני הנשיא כדי שהוא ירכיב את הקואליציה. ח"כ רן כהן, שנבחר לעמוד בראש צוות המשא ומתן הקואליציוני של מרצ, הודיע אתמול כי המפלגה תמליץ לנשיא להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על עמיר פרץ, לאחר שהובטח להם כי פרץ לא ירכיב קואלךיציה שתכלול את אחת מסיעות הימין.



שבעת חברי הכנסת המיועדים של מפלגת הגמלאים התכנסו אתמול במטה המפלגה בתל אביב, והחליטו להמליץ לנשיא המדינה להטיל את הרכבת הממשלה על יו"ר קדימה, אהוד אולמרט. בישיבה גם הורכב צוות המו"מ הקואליציוני של המפלגה. יו"ר המפלגה, רפי איתן, אמר כי טרם החלו מגעים קואליציוניים עם אף מפלגה. מספר שלוש ברשימה, משה שרוני, אמר כי במפלגה יבקשו תחילה לראות מה תציע להם קדימה, בטרם יציגו דרישות. לדבריו, בישיבה לא התקבלו החלטות בנושאים מדיניים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully