וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגודי אינטרסים? מיקי צולר ממש לא מבין מה הבעיה

גיא לשם

31.3.2006 / 7:38

מיקי צולר, מקורבו של אברהם הירשזון - המועמד לתפקיד כלכלי בכיר בממשלת אולמרט - לקח את הסתדרות העובדים הלאומית ואת קרן הפנסיה הע"ל לסיבוב מדהים בשוק ההון; בדרך התעוררו שאלות קשות על ניגודי אינטרסים והוראות הפיקוח על שוק ההון, אבל הרשויות אינן ממהרות לפעול





מהסתדרות העובדים הלאומית נמסר בתגובה: "ההסתדרות אינה פעילה בניהול 'דש איפקס'. האחזקות ב'דש איפקס' נמצאות בחברה כלכלית בשליטת ההסתדרות, שכל התנהלות הינה על בסיס אמות מידה ענייניות ומקצועיות, ללא התערבות מצד מוסדות הסתדרות.



"הסתדרות העובדים הלאומית לא היתה צד לכל עסקה במניות 'דש איפקס'. עם זאת יצוין כי בתיאום עם הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, בוצע לפני זמן רב שינוי במבנה האחזקות בגופים שהחזיקו ב'דש איפקס', ובכלל זה 'הוד יובלים'. העברת האחזקה במניות בין הגופים נעשתה בתיאום כאמור, ובוצעה לפי שוויין של המניות בבורסה לניירות ערך ביום קבלת ההחלטה על העברתן.



"כל הדירקטורים ב'דש איפקס' - כולל אלה מטעם הציבור - מונו על ידי האסיפה הכללית של החברה בשל כישוריהם המקצועיים ויכולתם לתרום לחברה, ויעידו על כך התוצאות של 'דש איפקס' כפי שפורסמו באחרונה. מכל מקום, אף אחד מהדירקטורים ב'דש איפקס' אינו עובד בנק יהב.



"לאור העובדה שהסתדרות העובדים הלאומית אינה פעילה בניהול 'דש איפקס', מאליו יובן כי אין כל השפעה של אחזקה זו על פעילות האיגוד המקצועי של הסתדרות העובדים הלאומית. פעילות זו נעשית זה שנים רבות לטובת העובדים החברים בהסתדרות, ללא כל שיקול אחר כפי שנרמז על ידי המערכת. איננו רואים כל קשר בין אחזקה בחברה כלכלית וביצועיה לבין הטיפול בחברי ההסתדרות הלאומית.



"ביחס לשאלתכם בעניין ניגוד העניינים בין רצון למקסם רווחים לבין שמירה על אינטרס העמיתים: בכל מקרה שבו מניבה השקעה של קרנות הפנסיה תשואה חיובית, הדבר פועל לטובת האינטרס של עמיתי הקרנות ולא נגדו. על פי פרסומי משרד האוצר, זה 5 שנים ויותר מובילה קרן הפנסיה 'יובלים' בתשואות שהיא משיגה למען עמיתיה.



"אין כל בעיה חוקית או אחרת בהתנהלות דירקטוריון 'דש איפקס', לרבות ביחס לכהונת היו"ר. מר מיכאל צולר חבר בהסתדרות העובדים הלאומית, כמו עשרות אלפי חברים נוספים. כפי שבוודאי ידוע לכם, מר צולר אינו מכהן בוועד המנהל של ההסתדרות ואינו נושא משרה בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully