וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי המגזר התאגידי בארה"ב היוו ברבעון הרביעי 11.6% מהתמ"ג - הנתח הגדול ביותר זה 40 שנה

נמרוד הלפרן

31.3.2006 / 8:19

הרווחים זינקו ב-14.4% ברבעון הרביעי - העלייה החדה ביותר מאז שנת 1992; נסיקת החלק של רווחי המגזר התאגידי בתמ"ג - משום שחברות חולקות נתח קטן יותר מהרווחים עם עובדיהן

לדברי כלכלנים, נסיקת החלק של רווחי המגזר התאגידי בתמ"ג נרשמה הודות לכך שהחברות חולקות נתח קטן יותר מהרווחים עם עובדיהן. "הנתונים מדגישים את העלייה בכוחו של המגזר התאגידי בארה"ב על חשבון העובדים", אמר פול קסריאל, הכלכלן הראשי של נורתרן טראסט, לעיתון "וול סטריט ג'ורנל". "הדבר משקף את התחרות הגלובלית שעמה נאלצים העובדים באמריקה להתמודד".



כלכלת ארה"ב צמחה בקצב שנתי של 1.7% ברבעון הרביעי - הקצב האטי ביותר זה כשלוש שנים, כך על פי נתונים מעודכנים שפירסם אתמול משרד המסחר. את קצב הצמיחה האטי של התמ"ג יש לייחס בין השאר להאטה בצריכה הפרטית - המנוע החשוב של הכלכלה האמריקאית. הנתון המעודכן של התמ"ג - סך כל הסחורות והשירותים המיוצרים בארה"ב - גבוה במעט מהנתון הקודם, שהיה 1.6%. ברבעון השלישי צמח התמ"ג ב-4.1%.



השבוע הודיע הבנק הפדרלי, כי ההאטה ברבעון הרביעי היא זמנית, וכי הצמיחה "תתאושש בעוצמה" ברבעון הנוכחי. לדברי כלכלנים, הצריכה הפרטית עלתה בתחילת 2006 וחברות האיצו את קצב חידוש המלאי שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully