וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנתיים של הפסדים: סוחרי המט"ח אלישיוב מציגים רווח שנתי של 5 מיליון שקל

טל לוי

31.3.2006 / 9:37

החברה ממשיכה לסבול מגירעון של 33 מיליון שקל בהונה העצמי; בסיכום ארוך טווח - נראה כי היא רושמת יותר הפסדים מאשר רווחים



לאחר שנתיים בהן הציגו הפסדים של 46.6 מיליון שקל ו-35.2 מיליון שקל, סיימה משפחת סוחרי המט"ח אלישוב שנה ברווח 5 מיליון שקל. הרווח שהציגה החברה השנה נובע לרווח של 16.4 מיליון שקל שרשמה ברבעון הראשון של 2005 שכן ב-3 הרבעונים שלאחר מכן רשמה הפסדים של 1.6 מיליון שקל (רבעון שני), 5.6 מיליון שקל ברבעון השלישי וכן הפסד של 3.5 מילי שקל ברבעון האחרון של 2005.



חברת ההשקעות אינה עוסקת בייעוץ או בניהול השקעות עבור לקוחות כלשהם, אלא סוחרת בעסקות עתידיות במט"ח, כתיבת אופציות וחוזים עתידיים על מדדי הבורסה בחו"ל. בין השקעותיה של החברה ניתן למצוא אחזקות בגולן מלאכת מחשבת, שהופחתו ל-2.3% לאחר שגולן נרכשה כשלד בורסאי בידי עודד דסאו, ובוצעה הקצאה מחדש של מניות.



מכאן, שפעילותה של ג'ולקס קשורה באופן ישיר לתנודות בשערי החליפין של הדולר מול מטבעות אחרים בעולם, שערי מדדי הבורסות בחו"ל ושערי החוזים העתידיים של סחורות בארה"ב. בחברה מציינים כי המדדים הנ"ל מושפעים במידה רבה גם מגורמים מדיניים, בטחוניים וכלכליים בארץ ובעולם, אשר מטבע הדברים אין לג'ולקס שליטה עליהם.



גורם נוסף בו תלויה החברה, הוא קווי האשראי הגבוהים אותם היא נוטלת מסניף בחו"ל של בנק מסחרי בישראל, והמסתכמים ב-20 מיליון דולר. הירידות במחירי החוזים העתידיים ומגמת התחזקות הדולר מול מטבעות אחרים, היטיבו עם ג'ולקס במחצית הראשונה של 2005 ותרמו לרווחיה.



בנוסף, מציגה גולקס תזרים מזומנים חיובי של 7.3 מיליון שקל וזאת לעומת תזרים שלילי של 92 מיליון שקל ב-2004. ג'ולקס ממשיכה לסבול מגירעון של 33 מיליון שקל בהונה העצמי, ומכאן שבסיכום ארוך טווח - נראה כי היא רושמת יותר הפסדים מאשר רווחים. קופתה אמנם מכילה כ-63 מיליון שקל, אולם החברה גם קיבלה אשראי בהיקף של כ-61 מיליון שקל מתאגידים בנקאיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully