וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקד נוסף של שפעת העופות: קיבוץ כרם שלום

עמירם כהן

31.3.2006 / 10:12

סגר הוטל על הקיבוץ סמוך לגבול עם מצרים והשמדת העופות בו תחל עוד היום; ביום שלישי התגלתה התפרצות גם בקיבוץ מעלה החמישה שבאזור ירושלים; עד כה נפגעו 8 ישובים במחלה



מוקד נוסף להתפרצות מחלת שפעת העופות התגלה הבוקר: קיבוץ כרם שלום ליד הגבול עם מצרים. כרם שלום נמצא סמוך למוקד בו התגלתה בשבועות האחרונים המחלה. על הקיבוץ ועל האזור הוטל סגר וטרינרי, והשמדת העופות בו תחל עוד היום. מספר הקיבוצים והמושבים שנפגע מהשפת עד כה מגיע לשמונה.



ביום שלישי התגלתה התפרצות של שפעת העופות מהסוג הקטלני בלול רבייה בן 30 אלף עופות בקיבוץ מעלה החמישה, הסמוך לירושלים. בשעות הצהריים של יום זה אובחנה בלול תמותה חריגה של עופות, ודגימות מהעופות שנבדקו במעבדות הווטרינריות בבית דגן, אישרו כמעט בוודאות שמדובר בשפעת העופות.



ביום ראשון הזהיר משרד החקלאות מפני פגיעה של גל נוסף של שפעת העופות, על רקע התפשטות המחלה לעזה, ירדן ומצרים. הסכנה העיקרית היא בהדבקת יישובים נוספים בנגב המערבי לאחר ששפעת העופות התפשטה כבר בכל רצועת עזה.



קצב המתת העופות ביישובים שנפגעו עד עתה ובמעגל היישובים שסביבם, היה גבוה מזה שהושג במדינות אחרות בעולם שבהן קצב ההשמדה היה איטי בהרבה. לפי נתונים שהוצגו השבוע בישיבת הממשלה על ידי שר החקלאות זאב בוים, הומתו בו זמנית בתשעה ימים 1.2 מיליון עופות (תרנגולי הודו, פטם, הטלה, ולהקות רבייה) ב-53 לולים. להשואה: ביפאן ארכה השמדת העופות במוקד אחד בלבד 23 ימים והשמדת מוקד נוסף שהתגלה לאחר מכן נמשכה 31 יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully