וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכים להסתבך: רשות ני"ע של אוסטרליה תובעת את סיטיגרופ בגין מסחר לפי מידע פנים

TheMarker

31.3.2006 / 11:49

לפי החשד, השקיעה החברה במניות מפעילת שירותי המטען בנמלים - פטריק יום - לפני שזו קיבלה הצעת רכש עוינת מחברת טול הולדינגס, אשר לה סיפקה סיטיגרופ שירותי ייעוץ

מניות פטריק זינקו ב-13% ב-19 באוגוסט, יום אחד לפני הגשת הצעת הרכש העוינת של טול. רשות ניירות ערך וההשקעות של אוסטרליה (ASIC) טוענת, כי סיטיגרופ סחרה במניות לפי מידע פנים, תוך ניגוד עניינים בינה לבין הלקוחה שלה טול הולדינגס. סיטיגרופ הכחישה את האישומים.



מנכ"ל סיטיגרופ, צ'רלס פרינס, הציג לפני כשנה תוכנית להגברת המודעות לאתיקה מקצועית בקרב העובדים ולהידוק הפיקוח בעקבות שפע השערוריות שנחשפו בשנים האחרונות בפעילותה.



סיטיגרופ שילמה בשנתיים החולפות 4.7 מיליארד דולר כדי ליישב אישומים הקשורים לקריסת חברות אנרון ו-וורלדקום, וסגרה את חטיבת הבנקאות הפרטית שלה ביפאן לאחר שהחטיבה הואשמה בכך שעודדה משקיעים לרכוש מכשירי השקעה מבלי לספק מידע אמיתי לגבי הסיכון הטמון בהם, ולא נקטה בצעדים מספקים כדי למנוע הלבנת כספים.



בכיר לשעבר בסיטיגרופ, אשר היה אחראי על פעילות הבנק באמריקה הלטינית, הסכים מוקדם יותר השנה לשלם 2.7 מיליון דולר כדי ליישב אישומים של רשות ניירות ערך בארה"ב (SEC), על רקע חשדות למסחר על פי מידע פנים. ויקטור מנזס, ראש מחלקת השווקים המתפתחים, הואשם במכירת מניות של סיטיגרופ בשווי של 29 מיליון דולר, שבועות ספורים לפני שענקית הפיננסים דיווחה על הפסד של יותר מ-500 מיליון דולר שרשמה חטיבתה הארגנטינאית במהלך הרבעון הראשון של שנת 2002. ההפסד הגדול מהצפוי של החטיבה היה אחת הסיבות לכך שרווחי סיטיגרופ ברבעון היו נמוכים מתחזיות האנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully