וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית ענקית התוכנות העסקיות הגרמנית SAP בשיא של 4 שנים על רקע שמועות כי IBM האמריקאית מגלה עניין ברכישתה

TheMarker

31.3.2006 / 14:13

המניה עלתה כ-4% השבוע; לדברי סוחרים, השמועה מסתובבות בשוק מזה זמן; דובר SAP בתגובה: "איננו נוטים לתרום לשמועות בשוק"

IBM, חברת שירותי המחשוב הגדולה בעולם, רשמה גידול של 12.7% ברווח הנקי ברבעון הרביעי של שנת 2005, הודות לשיפור בתוצאות עסקי שירותי המחשוב ובמכירות של מחשבים גדולים לעסקים. השיפור בתוצאות "ביג בלו" יוחס גם למכירת חטיבת המחשבים האישיים המפסידה של החברה ללנובו הסינית.



IBM רשמה ברבעון רווח נקי של 3.19 מיליארד דולר, או 1.99 דולרים למניה, לעומת רווח מתוקן של 2.83 מיליארד דולר, או 1.67 דולרים למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאה חד פעמית של 267 מיליון דולר בגין כוונת IBM להפסיק את תוכנית הפנסיה המסורתית של עובדיה בשנת 2008 - צעד שיחסוך לחברה 48 מיליארד דולר - רשמה החברה רווח רבעוני של 2.11 דולרים למניה, מעל לתחזיות האנליסטים שהיו לרווח של 1.94 דולרים למניה. IBM עלתה על תחזיות האנליסטים בארבעה מתוך חמשת הרבעונים האחרונים.



עם זאת, בשורה העליונה דיווחה החברה על ירידה של 12% בהכנסותיה לעומת הרבעון הרביעי של 2004, אשר הסתכמו ב-24.4 מיליארד דולר. החברה ייחסה את הירידה למכירת חטיבת המחשבים האישיים שלה ללנובו הסינית, אשר מכירותיה נכללו בתוצאותיה בתקופה המקבילה. בניכוי הכנסות חטיבת המחשבים האישיים, נרשמה ירידה של 1% בהכנסות החברה. בניכוי השפעות של שינויים בשערי מטבע, רשמה IBM עלייה של 3% בהכנסותיה. תחזית האנליסטים היתה למכירות של 25.49 מיליארד דולר.

הדו"חות הכספיים האחרונים של IBM סימנו את המשך מגמת השיפור שרשמה החברה ברבעונים השני והשלישי של 2005 בתחום עסקי שירותי המחשוב - אשר אחראים על כמחצית מהכנסותיה, לאחר האכזבה שהנחילה החברה למשקיעים ברבעון הראשון של השנה, כאשר פיספסה את תחזיות האנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully