וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

lightreading.com דיווח על שבבים של איזיצ'יפ במתג של ג'וניפר ומניית לנאופטיקס זינקה בכ-18% בנאסד"ק

עומרי כהן

31.3.2006 / 16:07

על פי אותו אתר, יושק המתג החדש כבר במאי; יו"ר לנאופטיקס העריך לאחרונה, כי עד סוף השנה יושקו מספר קופסאות תקשורת חדשות עם המעבדים של החברה הבת איזיצ'יפ



מניית חברת לנאופטיקס הישראלית רשמה אתמול זינוקים חדים של 15.4% בבורסה בתל אביב ושל 17.8% בנאסד"ק. את הסיבה לעליות, סיפקה כנראה כתבה באתר האינטרנט lightreading.com, ולפיה נבחרה החברה הבת של לנאופטיקס, איזיצ'יפ, לתכנן ולספק מעבדי רשת עבור מתג חדש לרשתות תקשורת ארגוניות של ענקית ציוד התקשורת ג'וניפר. ג'וניפר עצמה לא הגיבה לכתבה ואת תגובת לנאופטיקס לא ניתן היה להשיג.



מקור עלום שם אמר, אמר ל- lightreading.com, כי פיתוחו של המתג החדש הסתיים והוא מיועד להשקה במהלך חודש מאי. מקור אחר ציין, כי המעבד של איזיצ'יפ יותקן על כרטיס הרשת וכי חברה נוספת בשם Sandburst תספק למתג של ג'וניפר שבבים אחרים. אם ידיעה זו אכן נכונה, הרי שהשימוש בשבבים ממקורות חיצוניים, פורץ את המודל הנוכחי של ג'וניפר לפתח בעצמה את רכיבי התקשורת לנתבים ומתגים מתוצרתה.



איזיצ'יפ, המתכננת מעבדי רשת מהירים, מהווה כיום את ליבת הפעילות של לנאופטיקס הבורסאית, אשר מחזיקה במרבית מניותיה של איזיצ'יפ. למעבד הרשת של איזיצ'יפ יכולת מיון ועיבוד על שבב בודד, במהירויות גבוהות של 5 ג'יגה בייט ו-10 ג'יגה בייט. המעבד מאגד בתוכו פעולות של כמה שבבים שונים, ומקטין את כמות השבבים ברשתות הטלפון ובמרכזי המידע הארגוניים.



לקראת סוף פברואר, במסגרת פרסום הדו"חות הכספיים של לנאופטיקס ל-2005, הסביר יו"ר לנאופטיקס, הד"ר מאיר בורשטיין, כי השבב החדש של החברה, ה-NP-2, יותקן על גבי כרטיסי רשת, מה שאומר כי יהיו לפחות 10 שבבים כאלה בכל קופסת תקשורת. בורשטיין הוסיף אז, כי רבים מהלקוחות של לנאופטיקס הם יצרנים מהדרג הראשון של ציוד התקשורת בעולם, ופרושים בכל היבשות.



אשתקד צמחו הכנסות החברה ב-23% ל-5.9 מיליון דולר, אולם לדברי בורשטיין ההכנסות משקפות רק 15 לקוחות המשתמשים כיום במעבדים של איזיצ'יפ מסוג NP-1c, עבור כרטיסי השירות של קופסאות התקשורת. מספר קטן יותר של מעבדים כאלה מותקן בכל קופסא, לעומת מעבדי ה-NP-2, ולכן מספקים ללנאופטיקס פחות הכנסות, עבור כל קופסת תקשורת שנמכרת לבסוף בשוק.



עוד ציין אז בורשטיין, כי 20 לקוחות נוספים של שבבי ה-NP-1c נמצאים עדיין בשלב תכנון המוצרים שלהם, וכי הוא צופה שמרביתם יעברו כבר השנה לשלב הייצור. כמו כן הוא צפה שהלקוח הראשון של שבבי ה-NP-2 יחל בייצור מוצר התקשורת החדש במהלך המחצית השנייה 2006. בורשטיין חזר והדגיש עם זאת, כי הצלחתה של לנאופטיקס, תלויה בהצלחתן של יצרניות ציוד התקשורת, להחדיר לשוק את המוצרים החדשים, שבהם מותקנים שבבים מתוצרת לנאופטיקס.



אמש סגרה מניית לנאופטיקס את המסחר במחיר של 9.2 דולרים, המשקף לחברה שווי של 107 מיליון דולר בדילול מלא. קופתה הכילה בסוף דצמבר מזומנים בשווי של כ-19.6 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully