וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודימו מחפשת קונים: רואי החשבון הדביקו לחברה של שטיינמץ אזהרת "עסק חי"

עומרי כהן

31.3.2006 / 21:09

רואי החשבון אינם בטוחים יותר ביכולתה של החברה להמשיך ולפעול, לנוכח מצבה הפיננסי הקשה; הפסידה 24.3 מיליון דולר ב-2005 ונותרה בסוף דצמבר עם 3.8 מיליון דולר בקופה



חברת אודימו של איש העסקים בני שטיינמץ, פירסמה אתמול את הדו"חות הכספיים שלה ל-2005 עם בשורה אחת עיקרית למשקיעים: אזהרת "עסק חי" בתוך כ-13 חודשים בלבד מיום ההנפקה. גם רואי החשבון של אודימו כבר אינם בטוחים יותר ביכולתה של החברה להמשיך לפעול, לנוכח מצבה הפיננסי הקשה.



אודימו, אחת משתי ההנפקות הגרועות ביותר בוול סטריט אשתקד, מפעילה שלוש חנויות מקוונות ברשת האינטרנט (diamond.com, ashford.com, worldofwatches.com), למכירת יהלומים, תכשיטים ומוצרי יוקרה אחרים, כדוגמת שעונים ממותגים. אולם בניגוד למתחרתה בלו נייל (סימול: NILE) הרווחית, הונפקה אודימו כחברה מפסידה, על סמך תחזיות לצמיחה חזקה ומעבר לרווחיות בעתיד. תחזיות אשר התבררו בסופו של דבר כרחוקות שנות אוד מהמציאות.



את 2005 סיימה אודימו עם ירידה של 0.8% במכירות ל-51.8 מיליון דולר ועם ירידה בשיעורי הרווח הגולמי ל-24.2% מההכנסות, לעומת 28.9% ב-2004. צמצום של כ-20% בהוצאות ההנהלה והכלליות ל-11.3 מיליון דולר, תרם לקיטון של כ-13% בהפסד הנקי השנתי ל-24.3 מיליון דולר (3.86 דולר למניה).



אולם, בעייתה העיקרית של אודימו היא קופת המזומנים המצומקת אשר הכילה בסוף דצמבר 3.8 מיליון דולר והמשיכה כנראה להתכווץ בשלושת החודשים האחרונים. זאת, לנוכח האזהרה שצירפו אתמול רואי החשבון ולפיה הם אינם בטוחים ביכולתה של החברה לייצר את כמות המזומנים הנדרשת לפעילותה. אודימו עצמה כבר מזמן אינה מספקת הסברים למצבה העגום, אולם לאור האזהרה הנוכחית, הודיעה החברה אתמול כי תזדקק למימון נוסף, כדי לעמוד ביעדים התפעוליים ולהוציא לפועל את האסטרטגיה שלה בטווח הארוך.



אודימו הוסיפה, כי לשם כך היא מיישמת כיום אסטרטגיות הכוללות הפחתת הכנסות, חיפוש אחר מקורות מימון (אם בצורת גיוס הון ואם בצורת לקיחת הלוואות) ובדיקת האפשרות למכירת החברה או חלק מנכסיה. עם, זאת, מדגישה אודימו כי אין כל ביטחון שתצליח להוציא אסטרטגיות אלו אל הפועל, כחלק ממדיניות צמצום ההוצאות.



את הרבעון הרביעי של 2005, אשר כולל את מכירות חג המולד ונחשב לחזק ביותר בשנה, סיימה אודימו עם הכנסות של 18.5 מיליון דולר, ירידה של 14% לעומת הרבעון המקביל ב-2004. הפחתות חשבונאיות שלא במזומן, בהיקף של 9.8 מיליון, על ירידה במוניטין החברה, גררו הפסד נקי גבוה של 13.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי (1.95 דולרים למניה). זאת לעומת הפסד של 3.4 מיליון דולר ברבעון המקביל.



אודימו השלימה באמצע פברואר אשתקד גיוס של 28.1 מיליון דולר לפי שווי של 64.5 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור. החברה מכרה אז למשקיעים 3.125 מיליון מניות במחיר של 9 דולרים למניה, אולם מיד לאחר ההנפקה החלה ההידרדרות במחירי המניה. היום היא מגיבה לתוצאות בירידה של 0.6% למחיר של 1.6 דולר, המשקף לאודימו שווי של 11.6 מיליון דולר ורחוק ב-82% ממחירה בהנפקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully