וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יותר ויותר עובדים בישראל נתונים במצוקה אמיתית"

חיים ביאור

31.3.2006 / 22:50

השחיקה במעמדה של ההסתדרות והתמקדותה בייצוג הוועדים החזקים גורמות לפריחתן של עמותות המוקדשות לסיוע לעובדים הזוכים פחות לתשומת לב הוועדים החזקים, כמו עובדי קבלן ועובדים זרים; ניצן הדס: "אומרים שעמיר פרץ דאג לוועדים החזקים, לא נכון, הוועדים החזקים דאגו לו"





ג'האד עקל, חבר הנהגת ההסתדרות, חושב כי העמותות העוסקות בהגנה על עובדים גורמות ליותר נזק מתועלת. "העמותות האלו גורמות דווקא להחלשת מעמדם של העובדים", הוא טוען. "מאחורי רוב העמותות הפועלות בישראל עומדים בעלי הון, חלקם הגדול אזרחים זרים, המעודדים הקמת עמותות חברתיות, במטרה שיתפסו את מקום האיגודים המקצועיים ויערערו את אחדות השורות של העובדים".



לדברי עקל, חלק מהעמותות מפריחות סיסמאות ולפיהן הן נגד ניצול העובדים ונגד הההפרטות, אך בפועל הן משרתות אינטרסים של משקיעים פרטיים. ייתכן כי העמותות האלו מצליחות למנוע התעמרות בעובד מסוים, אך הם לא מסוגלות להגן על ציבור גדול של עובדים מפני העסקה פוגענית. אגב, אני מכיר לפחות 'עמותה חברתית' אחת שהיא בעצם חברה קבלנית לכוח אדם הפועלת תחת הכסות של עמותה להגנה על עובדים".



לדובר ההסתדרות תגובה שונה: "ההסתדרות רואה בברכה כל התארגנות שתכליתה העלאת נושאים הקשורים בזכויות עובדים לסדר היום הציבורי. התרבות העמותות העוסקות במאבקי עובדים מעידה דווקא על חוסנה של ההסתדרות, שהשכילה לקבע נושאים הקשורים בזכויות עובדים, כמו שכר הוגן, זכויות עובדי קבלן ופנסיה כנושאים מרכזיים במאבק החברתי בכלל.



"עם זאת, יש לזכור שבהסתדרות מאוגדים מאות אלפי עובדים מרצונם החופשי ויש לה סמכות לייצגם כלפי המעסיקים. שום עמותה כזו או אחרת אינה יכולה לחתום על הסכמי עבודה, להכריז על סכסוך עבודה, לפתוח בצעדים ארגוניים או ליצור סולידריות בין קבוצות עובדים שונות", מסכם הדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully