וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף זינק ב-1.8%

עומר שרביט

3.4.2006 / 17:46

מורגן סטנלי: הישראלים זנחו את הדמגוגיה של ארץ ישראל השלמה ומעוניינים בשגשוג ובטחון. ישרמקו עלתה ב-3.6%

ביום הרביעי לאחר היוודע תוצאות הבחירות, הבורסה בתל אביב שינתה כיוון ותיקנה כלפי מעלה. המדדים המובילים טיפסו בקרוב ל-1.5%. בלטו בעלייה מדד הנדל"ן שעלה ב-3.5%, ומדד הבנקים שהוסיף 1.7%. התיקון החיובי מגיע לאחר שלושה ימים רצופים של ירידות שערים בהן איבדה הבורסה כ-4% בממוצע.

מדד המעו"ף עלה ב-1.8% ל-823 נקודות; מדד תל אביב 100 הוסיף 1.9%; מדד תל טק עלה ב-0.6%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.22 מיליארד שקל. בשוק הסולידי רשמו האפיקים השקליים והצמודים לטווח ארוך עליות קלות של כ-0.06% ובשוק המט"ח התחזק הדולר היציג ב-0.13% ל-4.67 שקלים.


ירידות השערים בימים האחרונים עוררו גל של "הודעות הרגעה" בקרב בכירי המערכת הפוליטית, בהם אהוד אולמרט ואבישי ברוורמן שפיזרו התחייבויות לשמירה על יעדי האינפלציה והגירעון התקציבי.

העליות היום נבעו גם מעלייה חדה של כי"ל בשיעור של 3% ומסקירה חיובית של מורגן סטנלי על השוק הישראלי: "תוצאות הבחירות מעידות על כך שרוב הבוחרים בישראל זנחו את הדמגוגיה של ארץ ישראל השלמה ומעוניינים בבטחון ובשגשוג" כתבו האנליסטים של מורגן.

סקירה יותר סולידית פירסם המגזין "אקונומיסט", שהותיר את תחזיתו הפוליטית והכלכלית לישראל כמעט ללא שינוי: "קדימה נראית ערוכה להובלת קואליציה חדשה". המגזין אף צופה כי ביצועים טובים במשק יתמכו בצמיחה חזקה ב-2006.

יחידת ההשתתפות ישראמקו זינקה ב-3.6% על רקע ההסדר החדש לפיו תחלק סכום חד פעמי של 70 מיליון שקל במהלך השנים הבאות, בתוספת מלוא רווחי הנפט ו/או הגז ו-40% מרווחי הפעילות שאינה נובעת מנפט ואו גז.

לאחר שהתרחקה ב-15% מרמות השיא אליהן הגיעה, בהמתנה לתוצאות המו"מ בין יצרניות האשלג לבין הסינים שאמור להיחתם בימים הקרובים, כי"ל המריאה היום ב-3% והשלימה עלייה דו יומית של כ-4%. ההמראה של כי"ל שיקפה את הספקולציות בשוק, כי החוזה עם סין נחתם.

עוד בענף הכימיה - מניית מכתשים אגן עלתה ב-2.5% במחזור של כ-26 מיליון שקל אחרי שהודיעה על רכישת 30% מחברה אמריקאית הפועלת בשוק הלא חקלאי ואשר היקף מכירותיה מגיע לכ-20 מיליון דולר בשנה.

ענקית הפרמצבטיקה הישראלית טבע, ננעלה בעלייה של 1.47%. מניות הבנקים הגדולים סבלו מהירידות החזקות ביותר בימים האחרונים והיום הפגינו התאוששות חדה: מניית הפועלים עלתה ב-2.6% במחזור של 95 מיליון שקל - השני בהיקפו בבורסה ולאומי עלתה ב-1% במחזור הגבוה באחד העם - כ-115 מיליון שקל.

מניות הביטוח שסבלו אתמול מירידות שערים נסחפו היום במגמה הכללית: כלל עלתה ב-1.1%, הראל התחזקה ב-0.3% ומגדל הוסיפה 0.9%. ברקע המסחר בביטוח, ניצבה הודעת האוצר, כי יתיר מעבר מבוטחים מביטוחי חיים קיימים לקרנות פנסיה, לאחר שעד עתה סברו כי המעבר יתאפשר רק לגבי פוליסות ביטוח חדשות. העברת כספים מפוליסות שבהן דמי הניהול גבוהים לקרנות פנסיה, צפויה לפגוע ברווחי חברות הביטוח. מדובר על פעילות שהיקפה מגיע ל-70 מיליארד שקל.

מביןן הדואליות, מניית רדוור המשיכה לאבד גובה גם היום וירדה ב-10% במחזור ער מהרגיל של כ-25 מיליון שקל. זאת, אחרי נפילה של כ-15% אתמול בעקבות הורדת תחזית הכנסות על ידי מריל לינץ', בהמשך לשמועות שהתרוצצו בסוף השבוע בוול סטריט לפיהן החברה עומדת לפספס תחזיות ברבעון הראשון של השנה. היום מאששת החברה את השמועות ומפרסמת אזהרת רווח, לפיה השורה התחתונה תכלול רווח למניה של 7 סנטים בלבד או 1.3 מיליון דולר, אל מול תחזית קודמת לרווח למניה של 13 סנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully