וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארז פז: "האינטרנט הפך לאיום גדול על הטלוויזיה"

רוני קורן-דינר

3.4.2006 / 16:20

כך סמנכ"ל השיווק של כ.א.ל בכנס דה מרקר. מנכ"ל חט' החטיפים של אסם: בניית מותג באינטרנט לאורך זמן היא עדיין תעלומה


"האינטרנט הפך לאיום גדול על הטלוויזיה", כך אמר היום ארז פז, סמנכ"ל השיווק של חברת כ.א.ל כרטיסי אשראי לישראל, בכנס TheMarker COM.vention. "כמפרסמים יש לנו עדיין תקציב פרסום מוגדר שלא בהכרח גדל משנה לשנה, ואנו מחלקים את העוגה לפי התמורה הטובה ביותר. אין ספק שהנתח של האינטרנט בא על חשבון הטלוויזיה, כיוון שמדובר בכלי אמיתי שמסוגל לפנות ישירות לצרכנים ואפשר ללמוד באמצעותו ולפלח את הלקוחות".

נילי צור, מנכ"ל חטיבת החטיפים ודגני הבוקר של אסם, אמרה בכנס כי אסם מתכננת להגדיל בצורה דרמטית את תקציב האינטראקטיב שלה בקרוב. לדבריה, "האפקטיוויות של המדיום היא גדולה, כיוון שניתן למצוא ברשת קהלים שלא בהכרח נמצאים במקום אחר כמו בני נוער. מצד שני, האפשרות לבנות מותג באינטרנט לאורך זמן היא עדיין תעלומה. כמו כן, העובדה שאין מדידה מקובלת על כולם של התנועה באתרים, מאוד מפריעה".

לדברי רפי צרפתי, יו"ר משרד הפרסום יורו RSCG, בתוך כמה חודשים יושקו 3-2 מערכות טכנולוגיות שיוכלו למדוד את התנועה באתרים וגם לתת למפרסמים פילוח על הגולשים. "המדידה זו בעיה, וסקר TIM שנערך פעמיים בשנה אינו מספיק", אמר צרפתי. "גם בעיתונות אין מדידה מספקת לחשיפה - זו בעיה כוללת של ענף המדיה. גם בטלוויזיה לא היו מודדים את הרייטינג האמיתי והמקובל על כל העוסקים בענף ללא התערבות של הרגולטור".

מנחת הפאנל, איילה צורף, שאלה את צרפתי, שמשרדו מדורג במקום השלישי בתחום האינטראקטיב, האם אינו חושש מאיבוד המעמד לאור התעוררותם של המשרדים הגדולים ופעילותם הערה בתחום האינטרנט. כך למשל ירד משרד יורו מהמקום השני למקום השלישי לטובת מקאן דיגיטל, משרד האינטראקטיב של המשרד הגדול בישראל, מקאן אריקסון. "אני שמח על התחרות באינטראקטיב" השיב צרפתי. "מקאן גדל על חשבוננו הרבה בזכות הגודל שלו, אבל אני מקווה שנמשיך להצטיין כי רק ככה נשרוד". לפי צרפתי, אצלם בחברה משקיעים באינטרנט כ-20 מיליון שקל בשנה וזהו נתון שאף הוא הולך וגדל.

לדברי טל רבן, סמנכ"ל השיווק של החברה המרכזית למשקאות, תקציב החברה שלו לפרסום באינטרנט הולך וגדל וכיום מדובר בכמעט 10% מתקציב הפרסום הכללי. אך רבן מחדד וטוען, כי אין המדובר בפרסום אלא "אנו רואים באינטרנט פלטפורמה לייצור מערך קשרים עם הלקוחות. למשל אתר המוסיקה של קוקה קולה. האינטרנט היום הוא הרבה יותר ממדיית פרסום". באשר למפרסמים באינטרנט הוסיף רבן, כי "האינטרנט הוא מקום שהכרישים הגדולים שוחים בו אבל יש מקום לכמה דולפינים". לפי רבן "באינטרנט לא רק הגודל קובע, אלא גם הקריאייטיב החדשני וגם הטכנולוגיה".

בהמשך נשאלו הנוכחים על הכרזתה של Google מהימים האחרונים כי לא תסכים לשלם עמלות יתר למשרדי הפרסום (סך של כ-30% מסכום רכישת השטח/זמן האוויר שמחזירים אמצעי המדיה למשרדי הפרסום) כמקובל בענף. "אין שום משמעות דווקא למשרד פרסום שיכניס את החברה לגוגל", אמר קובי נבון, המשנה למנכ"ל כלל פיננסים בטוחה שהשקעתה בפרסום באינטרנט יסתכם השנה ב-2 מיליון דולר. "אנחנו יכולים לקחת לבד חברות שמתמחות בטכנולוגיה ויכולות לעבוד עבורנו מול גוגל כדי לקדם אותנו במנוע החיפוש, במחירים הרבה יותר נמוכים".

לדברי רבן, נושא עמלות היתר מקובל עליו גם בעבודה עם משרדי פרסום מקוונים. "משרדי האינטראקטיב לא צריכים לרעוב ללחם", הוא אומר. לדברי צור, נושא עמלות היתר מתחיל לתפוס תאוצה כיוון שנפח הפעילות באינטרנט גדל. "זה היה בסדר לשלם 30%-20% עמלה כאשר היקף הקמפיין היה 50 אלף דולר, אבל כשקמפיין אינטרנט יעלה 200 אלף דולר אף אחד כבר לא ירשה את זה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully