וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זליגמן החליט על פירוק ברית הקואופרציה הצרכנית

הארץ

16.7.2001 / 9:33

לגבי זהות המפרק יקבל עו"ד זליגמן החלטה בתוך זמן קצר, וייתכן שיהיה זה כונס הנכסים הרשמי

מאת בן-ציון ציטרין

רשם האגודות השיתופיות, עו"ד אורי זליגמן, עשה אתמול שימוש בסמכותו והורה על פירוק ברית הקואופרציה הצרכנית. לגבי זהות המפרק יקבל עו"ד זליגמן החלטה בתוך זמן קצר, וייתכן שיהיה זה כונס הנכסים הרשמי; המשמעות היא שהליך הפירוק יישמע בפני בית המשפט המחוזי ולא בפני הרשם.

ברית הקואופרציה פועלת כשלוחה של ההסתדרות הכללית וחברת העובדים באגודות הצרכניות-שיתופיות. שלוש האגודות הצרכניות - קו-אופ הרבוע הכחול , קו-אופ צפון וקו-אופ ירושלים - הודו כי הברית מתה מוות טבעי בתחילת שנות ה-90. קו-אופ צפון אף פרשה מהברית במארס 2001. קו-אופ ירושלים הודיעה כי עמדתה זהה לזו של עמיתיה מהצפון. זליגמן אמר כי החליט לאמץ את דו"ח החוקר המיוחד, עו"ד נועם עופר, וכן את המסקנה שאליה הגיעו חברי הברית עצמם, ולפיה, אין לברית כל עתיד, ואין היא מסוגלת ליישם את הייעוד והמטרות שלשמן הוקמה.

כניסת ברית הקואופרציה להליכי פירוק מנטרלת, למעשה, את ההסתדרות החדשה וחברת העובדים ממעמד כלשהו באגודות הצרכניות-שיתופיות בכלל ובמאבק על עתיד הקו-אופ בפרט. זליגמן הודיע אתמול כי הוא דוחה את בקשתו של בני גאון, לשעבר יו"ר מזכירות האגודה, למנוע ממנו מלכהן כטריבונל משפטי ולהמשיך ולדון בעניינו הנוגע למסקנות דו"ח החוקר המיוחד, חיים אינדיג.

גאון ביקש לפסול את זליגמן מלדון בעניינו, מכיוון שלדבריו, הוא מפיץ נגדו דברי כזב ומנסה לתקוע טריז בינו לבין בניזרי בכך שהוא רומז כי היה מוכן להפעיל את החנות של רשת איקאה בשבת.

בהחלטתו חושף זליגמן כי ממסמכי האגודה עולה שמכירת איקאה לאגודה על ידי הרבוע הכחול, המפעיל את רשת הסופרמרקטים, נועדה, בין היתר, לאפשר את פתיחת החנות בשבת; שכן החשש היה שאם הרשת תפעיל את איקאה בשבת, תיפגע תעודת הכשרות שלה.

בדחותו את בקשת הפסילה אמר זליגמן: "לא ניהלתי ואיני מנהל מסע השתלחות נגד המבקש ולא קיים חשש כלשהו כי בהחלטות שאתן בנושאים התלויים ועומדים בפני ייפול פגם כלשהו".

התגובה על עתירת עו"ד לויט

פרקליטות המדינה הגישה אתמול לבג"ץ הודעה מטעם הרשם בתגובה על עתירתו של עו"ד אליעזר לויט, חבר אגודת הקו-אופ המבקש כי תינתן לחברי האגודה וליורשיהם האפשרות לפדות את מניותיהם באגודה בערכן הריאלי. זליגמן ביקש כי בג"ץ יאפשר לו לשוב ולעדכן את בית המשפט בסמוך לדיון בעתירה שנקבע ל-11 בספטמבר.

זליגמן אמר לבג"ץ כי בכוונתו לדון בראשית אוגוסט בהשגותיהם של מאות עובדי הקו-אופ אשר חברותם באגודה הוקפאה.

לדבריו, הוא כבר קיבל החלטה לגבי מאות פניות של אזרחים שעירערו על אי פרסום שמם בפנקס הבוחרים שהכין רו"ח יהודה ברלב, ולהערכתו, הליך עדכון הפנקס עשוי להסתיים בשבועות הקרובים.

בנוגע להחלטת שר העבודה והרווחה, שלמה בניזרי, לעשות שימוש בסמכותו ולהתקין תקנות לאגודה, אמר זליגמן בתגובתו לבג"ץ כי עם השלמת התקנות החדשות הן יועברו למשרד המשפטים בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה, ואז יהיה ניתן לבחון את העניין בכללותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully