וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאואר תגייס כ-50 מיליון דולר באג"ח להמרה עם פרמיית המרה של 25%-30%

שלומי גולובינסקי

16.7.2001 / 9:55

את ההנפקה יובילו ככל הנראה פועלים שוקי הון ולאומי ושות'; הריבית תעמוד על כ-6.5%-7%

יצרנית המולכים למחצה טאואר ממשיכה לגוון את מקורות המימון שלה. טאואר עומדת בפני השקעת עתק של 1.6 מיליארד דולר בהקמת המפעל החדש. היום פורסם ב"מעריב" כי טאואר, שבשליטת חברה לישראל תגייס סכום של כ-50-70 מיליון דולר באג"ח להמרה.

עם זאת, פעילים בשוק ההון מעריכים היום כי היקף היגוס יהיה בגבול התחתון של ההערכות, כלומר 50 מיליון דולר, משתי סיבות עיקריות. ראשית, מצבו הלא מעודד של שוק ההון - למרות העובדה כי הגיוס יהיה באמצעות אג"ח ולא באמצעות הנפקת מניות, הרי שעדיין מדובר בהשקעה בעלת סיכון גבוה יחסית.

שנית, שוויה של טאואר בנאסד"ק (וגם בבורסה של תל אביב) עומד נכון להיום על כ-180 מיליון דולר. גיוס גבוה באמצעות אג"ח להמרה יכול להוביל לדילול משמעותי של בעלי המניות בחברה, ובראשם, כאמור, החברה לישראל, אבל גם השותפים האסטרטגיים מארה"ב.

ככל הנראה, את הגיוס של טאואר יובילו פועלים שוקי הון ולאומי ושות'. ההערכות הן, שהחברה תדרוש פרמיית המרה אפקטיווית של 25%-30% על מחירן הנוכחי של המניות. האג"ח עצמן יישאו ריבית של כ-6.5%-7% לשנה.

עד כה השיגה טאואר עבור המפעל החדש שהיא מקימה מימון בהיקף של 1.1 מיליארד דולר, מגופים כגון בנק לאומי ובנק הפועלים (550 מיליון דולר סך הכל) ומרכז ההשקעות (מענק של 250 מיליון דולר), ושותפים עסקיים אסטרטגיים כמו טושיבה וסאנדיסק (305 מיליון דולר) - אך הזרמת ההון של גופים אלה מותנית בהצלחתה של טאואר לגייס ממקורות חיצוניים הון נוסף בהיקף של 190 מיליון דולר עד שנת 2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully