וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית מוצרי האלקטרוניקה סנמינה תרכוש את מתחרתה SCI ב-4.5 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

16.7.2001 / 10:20

סנמינה תחליף 1.36 ממניותיה עבור כל אחת ממניות SCI, בפרמיה של 20%; החברות מקוות לחסוך 100-150 מיליון דולר בעלויות ייצור

חברת סנמינה, קבלנית משנה של ייצור רכיבים אלקטרוניים, הסכימה לרכוש את מתחרתה SCI בסכום של 4.5 מיליארד דולר, בעסקה אשר תמזג את שתי הקבלניות לחברה השנייה בגודלה בתחום.

סנמינה תספוג 1.4 מיליארד דולר בחובות ותוכל לרשום הכנסות של 14 מיליארד דולר לאחר סיום העסקה. הדירקטוריונים של שתי החרות אישרו את העסקה אשר תהיה אחת מהרכישות הגדולות ביותר במגזר הטכנולוגיה השנה.

קבלניות משנה נהנו לאחרונה מגל של מיקור חוץ. חברות אלקטרוניקה מכל התחומים, מסלולר, מחשבים ועד ציוד לרשתות, פונות אליהן בבקשה ליצר, בתחילה, רכיבים, ובהמשך, מוצר מוגמר. אך עסקה זו מגיעה במהלכה של חולשה משמעותית במגזר הטכנולוגיה. חברות אשר הקימו קווי ייצור עצומים מפעילות אותם בתפוקה נמוכה, והתעשייה פיטרה כ-40 אלף עובדים עד כה השנה.

כתוצאה מכך, בכירים בתעשייה צופים מיזוגים נוספים במהלך השנה בין קבלניות המשנה על מנת להקטין את התפוקה ולהקטין הוצאות. למעשה, המיזוג הנוכחי עשוי להוביל למיזוגים נוספים מצד מתחרות כמו פלקסטרוניקס (סימול FLEX) וסולקטרון (סימול SLR).

תחת תנאי ההסכם, סנמינה תחליף 1.36 ממניותיה עבור כל אחת ממניות SCI, בפרמיה של 20% לעומת המחיר בו נסחרה SCI בשבוע האחרון. מניית סנמינה נסחרה ביום שישי במחיר של 22.14 דולר למניה בעוד שמניית SCI נסחרה במחיר של 25.17 דולר למניה. שתי החברות מקוות לחסוך 100-150 מיליון דולר בעלויות ייצור.

סנמינה, קטנה בהרבה מ-SCI, אך רושמת רווח שולי גבוה יותר במגזר ציוד התקשורת ובעלת שווי שוק מוערך של 7 מיליארד דולר. שוויה של SCI קטן ב-50% מזה של סנמינה מאחר שהיא מייצרת רכיבים למחשבים אישיים בשולי רווח נמוכים בהרבה. החברה הממוזגת תשלב את יכולות ייצור רכיבי התקשורת של סנמינה עם יכולות הייצור של SCI ותתחרה בגאון עם הענקיות של המגזר, פלקסטרוניקס וסולקטרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully