וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשם האגודות החליט על פירוקה של ברית הקואופרציה: "אין לברית כל עתיד"

אמיר הלמר

16.7.2001 / 11:06

מאמץ בכך את דו"ח החוקר המיוחד נעם עופר; קובע כי המפרק ייקבע בהחלטה נפרדת לאחר היוועצות בחברי הברית; הרשם: "להסתדרות אין כל מעמד בדיון על פירוק הברית"

רשם האגודות השיתופיות, עו"ד אורי זליגמן, החליט אתמול לאמץ את דו"ח החוקר המיוחד נעם עופר ולהורות על פירוקה של ברית הקואופרציה.

כזכור, נועם מונה ע"י הרשם בעקבות המלצותיו של החוקר עו"ד דורון דינאי, שבחן את את הליכי הבחירות שנעשו באגודת קו אופ רבוע כחול, וציין כי יש לחקור את התנהלות ברית הקואופרציה.

מסקנתו של נועם מחקירתו היא כי על הרשם לשקול כיצד לגרום להפסקת פעילותה של הברית, בדרך של פירוק או בכל דרך אחרת, משום שהברית חדלה מלתפקד ומוסדותיה לא כונסו במשך 20 שנה.

נועם הוסיף בדו"ח כי החלטות גורליות כגון ההחלטה שלא להתערב ביחסים בין אגודת רבוע כחול לבין החברה הבת שהוקמה ואליה הועברו נכסי האגודה, וכן החלטות נוספות - התקבלו ללא דיון בקרב מזכירות הברית ואף ההחלטה לאפשר לקו אופ צפון לפרוש מהברית, למעשה שומטת את הקרקע מתחת זכות קיומה, בעיקר לנוכח רצונן של שתי האגודות הנוספות, קו אופ הרבוע הכחול וקו אופ ירושלים, לפרקה.

הרשם בהחלטתו קובע כי "אין ספק שברית הקואופרציה הגיע לסוף דרכה", ומוסיף כי "אין לברית כל עתיד והיא אינה מסוגלת ליישם את הייעודים והמטרות שלשמם הוקמה".

הרשם דוחה את טענות ההסתדרות המיוצגת בברית ע"י "חברת העובדים", והיתה היחידה שהתנגדה לפירוק הברית. ההסתדרות טענה, בין השאר, כי אין סיבה לפרק את הברית ואין להתייחס לעמדתם של הגופים האחרים בברית שהביעו עמדה לטובת הפירוק, שכן הם גופים עסקיים המתכחשים למטרות שלשמן הם נוסדו.

הרשם, כאמור, דוחה את הטענות, וקובע כי בנסיבות שכל חברי הברית מביעים עמדה שיש לפרקה, לא יכולה חברת העובדים להתנגד לאחר שלא פעלה לאורך הזמן בכל נושא הקואופרציה וגם לא השכילה להביא עדויות כי פעולותיה הן לטובת חברי הקו אופ החברים בברית.

הרשם מוסיף עוד כי להסתדרות כשלעצמה אין כל מעמד בדיון על פירוק הברית אלא רק לחברת העובדים.

הרשם מציין כי "אין דבר המונע מהברית להקים אגודה חדשה שאליה יצורפו קואופרטיווים צרכניים חדשים שירצו בה כמובילה וכמנחה". בנסיבות אלו קובע הרשם כי הוא משתמש בסמכותו ומורה על פירוק הברית, כאשר לגבי זהות המפרק הוא יקבל החלטה נפרדת לאחר היוועצות בחברי הברית.

מקורות מסרו כי בכוונת אגודת קו אופ הריבוע הכחול להציע כי החוקר המיוחד, עו"ד נועם עופר, ישמש כמפרק הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully