וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי יגייס בשבוע הבא 250 מיליון שקל בהנפקת אג"ח לתקופה של 12 שנה

שלומי גולובינסקי

16.7.2001 / 11:03

כך נודע ל-TheMarker.com; האג"ח יונפקו במסלול צמוד ויישאו ריבית של עד 4.9%; הנפקת האג"ח תאפשר לבנק להוזיל את מקורות גיוס ההון שלו

בבנק לאומי מעודדים מהצלחת גיוס ההון המשני לפני שלושה שבועות, במהלכו גייס הבנק 410 מיליון שקל, אולם לא מסתפקים בכך. ל-TheMarker.com נודע, כי החברה הבת של לאומי, לאומי חברה למימון, תנסה לגייס בשבוע הבא כ-250 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח סטרייט, במטרה לגוון את מקורות ההון של הבנק המשמשים אותו להרחבת פעילותו. האג"ח יונפקו לתקופה ממוצעת של 12 שנה.

מדובר באג"ח שיונפקו במסלול צמוד בלבד, בשונה מגיוס ההון המשני שערך הבנק לפני שלושה שבועות, אז הנפיק הבנק שטרי הון בשלושה מסלולים - צמוד, דולרי ושקלי. בלאומי מקווים להשיג ריבית של 4.9% על האג"ח שיונפקו, במטרה לאפשר לבנק להעניק אשראי במסלול צמוד מדד. האג"ח של לאומי ידורגו בדירוג AAA כפי שדורגה הנפקת שטרי ההון של הבנק. את הגיוס מובילה החברה הבת של הבנק, לאומי ושות' בית השקעות.

למעשה, בלאומי מתכננים להנפיק סכום של כ-950 מיליון שקל, אולם מרביתו יירכש על ידי חברה בת של לאומי, כך שההצעה למוסדיים ולציבור תסתכם כאמור ברבע מיליארד שקל בלבד.

ההבדל המרכזי בין גיוס באמצעות אג"ח לבין גיוס באמצעות שטרי הון הוא לגבי משקיעים מוסדיים מחברות ביטוח ובנקים, שיכולים לרכוש את האג"ח מחשבון הנוסטרו שלהם. במקרה של גיוס הון באמצעות הנפקת שטרי הון, נדרשים הבנקים וחברות הביטוח לקזז את ההשקעה מההון העצמי שלהם, פעולה שמקטינה את הלימות ההון שלהם. כל זאת, על פי תקנות בנק ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully