וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: אפריקה ישראל השלימה זינוק של 34% בחודש

נתן שבע

5.4.2006 / 17:30

המעו"ף נותר ללא שינוי. לאומי איבדה 1%. כי"ל הוסיפה עוד 0.4%. מחזור המסחר - 1.3 מיליארד שקל

לאחר שכבר טיפסה בכמעט 4% ביומיים בעקבות המגעים להרכבת הקואליציה בין קדימה לעבודה, עצרה הבורסה לנוח בסיום לאחר עליות של כמעט 1% בתחילת היום. מדד המעו"ף נותר ללא שינוי ב-837.4 נקודות ומדד תל אביב 100 הוסיף 0.2% לרמה של 859.6 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל.

בשוק המט"ח, הדולר היציג נחלש ב-0.6% לרמה של 4.62 שקלים. בשוק הסולידי, השחרים הארוכים הוסיפו עד 0.5% בעקבות ירידת התשואות בוול סטריט והתחזקות השקל. הגלילים הארוכים התחזקו גם כן בכ-0.5%.

"הקואליציה המסתמנת תגלה אחריות לכלכלה הישראלית על אף החששות לפריצה תקציבית. בעקבות זאת, אנו מצפים שהשוק ימשיך לעלות לצד המגמה החיובית בשוקי העולם", העריך רועי לאופר מדסק המוסדיים של אקסלנס נשואה. "היום חזינו במימוש דה לוקס - מימושי רווחים תוך מחזורים ערים כשמאידך ישנם ידיים שאוספות סחורה ומונעות ירידות. העוצמה של השווקים מתגלה גם בעליות חדות באפיקים הסולידיים שעלו ב-0.5%. התבהרות נוספת של הרכב הקואליציה תחזיר את המגמה החיובית לשווקים לה ממתינים הפעילים".

אפריקה ישראל טיפסה ב-2.3%, והשלימה זינוק של34% בחודש האחרון, לצד פרסום התוצאות הכספיות לפני עשרה ימים ומסיבת העיתונאים שבאה בעקבותיה, וחשפה נתונים נוספים על הקבוצה, בדמות הערכות השווי הגבוהות של נכסי החברה ברוסיה. יובל בן זאב מכלל פיננסים בטוחה העלה היום את מחיר היעד למניה ב-60 שקל ל-260 שקל - 20% מעל מחירה בשוק לפני פתיחת המסחר. אפריקה משכה גם את שאר מניות הנדל"ן לעליות, כאשר מדד הנדל"ן עלה ב-1.7% והשלים טיפוס של 9% בשלושה ימים.

כי"ל המשיכה לטפס בכ-0.4% והשלימה עלייה של כ-10% בהמתנה לתוצאות המשא ומתן של יצרניות האשלג עם הסינים, שאמור להיחתם בימים הקרובים. מחזור המניות הגבוה אתמול בכי"ל - מעל 200 מיליון שקל - מיוחס גם לרכישת מניות של בעלת השליטה בחברה לישראל, שרכשה אתמול מניות כי"ל בהיקף של 60 מיליון שקל, והשלימה בכך קניית מניות בהיקף של יותר מחצי מיליארד שקל בחצי השנה האחרונה.

מגמה מעורבת במניות הבנקים, כאשר הפועלים עלתה 0.6% ולאומי איבדה 1%.

אורמת איבדה 1.2%. החברה הבת, אורמת טכנולוגיות, השלימה אתמול את שלב ההתמחרות במחיר נמוך בכ-8% ממחירה אתמול בוול סטריט בפתיחת המסחר, כאשר היא תגייס כ-120 מיליון דולר. אורמת תרשום רווח הון של 67 מיליון דולר בעקבות ההנפקה.

גיוון אימג'ינג עלתה ב-3.6% לאחר שהודיעה אתמול על החלפת מנכ"ל החברה גבי מירון בחומי שמיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully